دوره توانمندسازی برای 270 هزار معلم ابتدایی برگزار می شود

به گزارش دیتاپد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امسال دوره های توانمندسازی برای 270 هزار معلم ابتدایی برگزار می شود، گفت: 270 هزار معلم پایه، دوره های آموزشی تربیت بدنی را گذرانده و اکنون هم 20هزار معلم پایه تحت پوشش آموزش هستند تا بتوانند آمادگی تدریس درس ترببت بدنی را داشته باشند.

دوره توانمندسازی برای 270 هزار معلم ابتدایی برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران، مهرزاد حمیدی در نشست خبری معاونین آموزش ابتدایی و تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش، اظهار کرد: ورزش صبحگاهی، حیاط پویا و مسابقات درون مدرسه ای از جمله طرح هایی هستند که برای افزایش تحرک بچه ها پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر این که با اجرای این طرح ها، دانش آموزان از دوران طلایی تحرک، بیشترین بهره را می برند، گفت: امسال 142 سالن ورزشی به طور همزمان در کشور افتتاح می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: شش جلد کتاب تربیت بدنی برای راهنمایی معلمان پایه های اول تا ششم ابتدایی تدوین شده است، اولین سود این تحرک بدنی قطعا به نفع خود معلم است که پویایی و نشاط را به همراه دارد و در گام بعدی نیز به نفع دانش آموزان خواهد بود.

وی با بیان این که برنامه های خاصی برای مبارزه با چاقی دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه ها امسال به شکل پایلوت در پنج استان اجرایی می شود.

حمیدی افزود: اضافه وزن و چاقی در دوره ابتدایی، کم تحرکی و اضافه وزن مهم ترین معضل دانش آموزان است، با توجه به این که دو تا شش سالگی طلایی ترین زمان تحرک کودک است، باید قبل از مدرسه فکری به کم تحرکی بچه ها شود.

وی تاکید کرد: باید از دوران کودکی مهارت های اجتماعی، سلامت و بهداشت، سازگاری و قوانین را به فرزندان یاد دهیم؛ در غیر این صورت وقتی فرد بدون این آموزش ها بزرگ شد دیگر در بزرگسالی کاری از دست ما بر نمی آید.

حمیدی با اشاره به برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مدارس، گفت: 380 سالن ورزشی در مدارس با 200 متر فضای ورزشی تا پایان سال احداث می شود که 200 مدرسه با اولویت دخترانه و کلاس های اول تا سوم است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز گفت: یک مجموعه ورزشی با همکاری شهرداری کلان شهر تبریز و شورای شهر اسلامی برای افزایش سلامت و تحرک دانش آموزان در حال احداث است.

به گزارش خبرنگاران، جعفر پاشایی در نشست خبری معاونین آموزش ابتدایی و تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که امسال سه هزار همکار فرهنگی از سیستم آموزش و پرورش خارج می شوند، اظهار کرد: 1200 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 1700 نفر از سرباز معلم و نهضت سواد آموزی وارد بدنه دستگاه تعلیم و تربیت شده اند.

وی با بیان این که معاونت تربیت بدنی و آموزش ابتدایی از پیروز ترین و با ثبات ترین حوزه ها بوده است، گفت: قطعاً اقدامات، فعالیت ها و شاخص های این دو معاونت برای دوره برای دوره های بعدی الگو و شاخص خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که شاخص ها در حوزه تربیت بدنی بیانگر عملکرد هستند، گفت: امسال بیش از هزار تیم ورزشی در اجرای المپیاد درون مدرسه ای در آذربایجان شرقی ایجاد شده است. هدف از برگزاری این اجلاس، توجه به ورزش و سلامت دانش آموزان در سطوح پایه تحصیلی است.

وی افزود: باید به سلامت روحی و جسمی دانش آموزان در مقاطع پیش دبستانی و دبستان، توجه ویژه ای شود. طرح نماد با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی دانش آموزان اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 447

به "دوره توانمندسازی برای 270 هزار معلم ابتدایی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره توانمندسازی برای 270 هزار معلم ابتدایی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید