دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی در استان ها

به گزارش دیتاپد، تهران (پانا) - با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی به استان ها ابلاغ شد.

دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی در استان ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، یکی از مهم ترین مأموریت های آموزش وپرورش، فراهم نمودن فرصت های برابر آموزشی برای همه بچه ها واجب التعلیم است که در اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بر آن تأکید شده است.

ازآنجاکه هدف از آموزش وپرورش بچه ها و دانش آموزان استثنایی، فراهم آوردن فرصت های مناسب و امکانات آموزشی جهت استفاده حداکثری آنان از توانایی های شناختی، حسی، جسمی، رفتاری و اجتماعی می باشد و عدم توجه به تعلیم وتربیت آنان موجب زیان های اجتماعی و اقتصادی برای جامعه خواهد شد، همکاری همه ارکان تعلیم وتربیت برای دسترسی به آموزش وپرورش باکیفیت، ضروری و لازم است.

بدیهی است این هم افزایی، پوشش تحصیلی حداکثری، ارائه خدمات مناسب و کافی به تمامی افراد واجد شرایط تحصیل در مدارس استثنایی و تلفیقی - فراگیر و پاسخگویی به نیازهای بچه ها و دانش آموزان استثنایی را در پی خواهد داشت. به همین منظور در سطح ستاد، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و اساسنامه سازمان، شورای سازمان آموزش وپرورش استثنایی که یکی از ارکان مهم سازمان و ریاست آن بر عهده مقام عالی وزارت می باشد، به صورت مستمر تشکیل و برنامه ها و مسائل مربوط به بچه ها و دانش آموزان استثنایی موردبحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب اتخاذ می شود.

متن شیوه نامه را از اینجا دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2013

به "دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل اجرایی تشکیل کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید