در جستجوی فریده به رقابت اسکار مستند هم رفت

به گزارش دیتاپد، مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان یکی از آثار واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند نود و و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی گردید؛ در حالی که این فیلم در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار هم رقابت می نماید.

در جستجوی فریده به رقابت اسکار مستند هم رفت

ایسنا: آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست 159 اثر مستند واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند اسکار 2020 را اعلام نمود و مستند ایرانی در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی نیز یکی از آثاری است که می تواند در این شاخه به رقابت بپردازد.

این مستند پیش تر نیز به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی (خارجی) جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده بود.

درجستجوی فریده روایت گر قصه زندگی زنی به نام فریده است که 40 سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها می گردد و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته و به هلند برده می گردد. او جست وجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی اش آغاز می نماید و این مستند توضیح این سفر و جست وجو است.

آموزشگاه اسکار همچنین اعلام نمود بعضی از این 159 اثر مستند هنوز شرایط لازم اکران سینمایی را احزار نکرده اند و بر اساس قوانین اسکار باید تا سرانجام سال حداقل هفت روز اکران عمومی در لس آنجلس و نیویورک داشته باشند.

آپولو 11 ساخته تاد داگلاس میلر، مستند زندگی دیه گو مارادونا ساخته آصف کاپادیا و مستند زندگی تونی موریسون نویسنده سیاه پوست برنده نوبل ادبیات ساخته تیموثی گرینفیلد در کنار آثاری چون کارخانه آمریکایی، سیتیزن کی، ناپدیدشدن مادرم، لبه دموکراسی، غزه، سرزمین عسل، جوزف پولیتزر: صدای مردم، میم مثل مالزی، دیدار با گورباچوف، مسافر نیمه شب، خطرناک ترین سال، خانه من هند، اسم من دنیل است، به دستور رئیس جمهور، پنج روسی، شیطان و آدم، دریای سایه ها، شلیک کردن به مافیا، حرف زدن درباره درختان، ملت تک فرزندی، تایگرلند، واتسون، ستاره های غربی، وقتی بره ها شیر می شوند و چه کسی تاریخ ما را می نویسد؟ از جمله آثار مهم در رقابت شاخه مستند اسکار هستند.

فهرست کوتاه 15 فیلم منتخب شاخه اسکار مستند 2020 در تاریخ 16 دسامبر (25 آذر ماه) اعلام می گردد.

همچنین نامزدهای نهایی اسکار روز 13 ژانویه (23 دی ماه) معین می شوند و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 589

به "در جستجوی فریده به رقابت اسکار مستند هم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جستجوی فریده به رقابت اسکار مستند هم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید