دانلود و تماشای قسمت سی و دوم سریال دل؛ قسمت 32 دل

به گزارش دیتاپد، قسمت سی و دوم سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان، چهارشنبه هشتم مرداد ماه 1399 وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

دانلود و تماشای قسمت سی و دوم سریال دل؛ قسمت 32 دل

برای خرید قانونی و دانلود حلال قسمت سی و دوم سریال دل اینجا کلیک کنید

در قسمت قبل دیدیم که رستا وارد رابطه با نکیسا شد و زمان زیادی را با او وقت گذراند. اگرچه در ظاهر همه چیز بینشان خوب است، اما رستا باز هم در این رابطه تردید و به نکیسا شک دارد. آوا از فرصت دوباره هم کلامی با آرش استفاده کرد و او را به سمتی که خودش می خواست کشاند. آرش که همه تمرکزش روی رستا بود با ترفند آوا به سمتی دیگر متمایل شود و پدرش و رابطه مخفیانه او توجهش را جلب کرد.

گره های دل بعد از سی و دو قسمت بالاخره رو به سمت باز شدن گذاشته اند. پدر رستا اگرچه قلبش امکان انتقام را از او گرفت، اما گناهکار را شناخت و رستا هم با توجه به جلسات مشاوره اش به زودی با واقعیت نکیسا آشنا می شود. مادر آوا هم سرنخ هایی از مسائل آوا پیدا کرده است و به زودی می تواند مانع کار های او شود.

البته که واژه به زودی در سریال دل در مقیاس خودش معنی پیدا می کند. اگر در سریال های عادی از به زودی سخنی گفته شود شاید منظور یک یا دو قسمت باشد، اما در دل وقتی استارت اتفاقی زده می شود آن اتفاق حداقل ده قسمت بعد محقق می شود. سریال دل به کیفیت سریالش را به کش آمدنش می داند و از آن هم راضی است. هرچه کش دار تر بهتر، مثل پنیر پیتزا.

منوچهر هادی اخیرا در گفت و گویی باز هم از ریتم سریالش دفاع کرده است و مدعی شده است که دل پیروز ترین کار او بوده و بیشترین حد رضایت را از مخاطبانش جلب کرده است. او معتقد است که قصه دل آنقدر مخاطب را درگیر خودش کرده است که دوست دارد هرچه زودتر از پایان آن سر در بیاورد.

این اشتباه بزرگی در ساخت درام است. ارزش هر درامی به جذابیت اکنونش است نه آن چه بعد تر پیش خواهد آمد. اگر کنش حال یک درام جذابیتی برای بیننده نداشته باشد و یا اگر اصلا کنشی وجود نداشته باشد، مخاطب به فکر به پایان رسیدن می افتد.

منوچهر هادی از آمار مخاطبان سریالش راضی است و این هم آفت دیگری است در میان کسانی که به این کار مشغولند. در میان جمعیت هشتاد میلیونی ایران و حتی وقتی فارسی زبانان منطقه را هم می توان به این جمعیت افزود، آمار مخاطبان چند هزار نفری مساوی است با شکست مطلق.

کارگردانان ایرانی مدت هاست پتانسیل مدیومشان را فراموش کرده اند و به بازدید های نهایتا چند صد هزار نفری از آثارشان راضی هستند و در جواب منتقدان به سرعت به آماری که فقط برای خودشان و جهان کوچکشان قابل قبول است پناه می برند.

این که منتقدان ایرانی آثاری همچون دل را تا حدی پی گیری می کنند به این دلیل نیست که در خفا آن را دوست دارند آما در گفته ها و نوشته هایشان از آن بد می گویند. مگر کل تولیدات سریال های شبکه نمایش خانگی و سینمای ایران چقدر است؟ کار منتقد دیدن این ها و نقدشان است. همین.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1289

به "دانلود و تماشای قسمت سی و دوم سریال دل؛ قسمت 32 دل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانلود و تماشای قسمت سی و دوم سریال دل؛ قسمت 32 دل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید