خبر مهم همتی برای واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس

به گزارش دیتاپد، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی به تشریح موضوعات وام بنگاه های آسیب دیده از کرونا، ضرورت واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس و انتشار اوراق بدهی پرداخت.

خبر مهم همتی برای واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در این یادداشت به سه نکته زیر درباره شرایط کنونی اشاره نموده است:

در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تا به امروز بیش از 19.3 هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت نموده و درحال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات 12 درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا هستیم.

باتوجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکتهای دولتی و بانک ها و تکمیل سهام شناور شرکت های بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهداری بانک ها، بخشنامه ای را درخصوص ضرورت واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانک ها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران بانک ها در همراهی با سیاست های مالی دولت است.

همتی در مورد کسری بودجه دولت، ناشی از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده های نفتی گفت: برای چندمین بار تأکید میکنم در شرایط حاضر مالی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است. بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز، برای یاری به دولت و رشد اقتصادکشور است.

دولت با انتشار اوراق بدهی، نه تنها می تواند نیازهای خود را پوشش دهد، بلکه به تعمیق بازار بدهی و اصلاح ترازنامه بانک ها نیز یاری نموده و ابزار کنترل بهتر تورم را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد. سطح پایین بدهی های دولت نسبت به استاندارهای جهان، و فرایند آینده نرخ سود حقیقی و رشد مالی، افق مناسبی در پیش روی دولت برای استفاده از این ابزار قرار داده است.

  • توضیحات همتی درباره تسهیل خدمات پرداخت خُرد به مردم
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1132

به "خبر مهم همتی برای واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم همتی برای واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید