خبرنگاران هواشناسی: کشاورزان دیم کار گلستان تا سرانجام فروردین منتظر باران نباشند

به گزارش دیتاپد، گرگان - خبرنگاران - مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به عبور امواج کوتاه و ناپایدار از آسمان استان طی امشب /سه شنبه / گفت که با وجود احتمال بارش های پراکنده در برخی نقاط کوهپایه ای، تا پایان فروردین بارش مطلوبی در اراضی کشاورزی دیم استان نخواهد بارید.

خبرنگاران هواشناسی: کشاورزان دیم کار گلستان تا سرانجام فروردین منتظر باران نباشند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

نوربخش داداشی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: گلستان از عصر امروز با عبور امواج کوتاه ناپایدار، شاهد رشد ابر و بارش پراکنده و در برخی نقاط رعد و برق خواهد بود و فردا نیز احتمال وزش باد شدید در مناطق ساحلی استان وجود دارد .

وی اضافه کرد : هر چند تا سرانجام فروردین شاهد روزهای تمام ابری در برخی شهرهای استان خواهیم بود اما این ابرها به بارش مناسبی که کم آبی اراضی و دغدغه کشاورزان را برطرف کند منجر نخواهد شد.

ده ها هزار هکتار از اراضی بندرترکمن و گمیشان در غرب تا نوار مرزی گنبد و مراوه تپه در شرق گلستان همه ساله زیر کشت گندم و جوی دیم قرار می گیرد و حاصل خیزی این زمین ها در کنار آب و هوای مطلوب به تولید محصولات با کیفیت منجر می گردد.

بارش اندک باران در پاییز و زمستان سال گذشته و افزایش غیرمنتظره دما موجب نگرانی و ترس از خشکسالی در کشاورزان شد و برگزاری مراسمات دینی و آیینی برای باران خواهی از جمله صدقه باران در سیمین شهر و تعدادی از روستاهای آق قلا را افزایش داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان هم گفت: با توجه به کاهش رطوبت خاک و کاهش بارندگی ها، کشاورزان گلستانی در اولین فرصت مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند خود را آبیاری کنند.

محمدرضا عباسی گفت: با توجه به میزان بارندگی در سال زراعی گذشته و جاری، مزارع کشاورزان گلستان نیاز به آبیاری دارند.

روز گذشته گرگان با 20 درجه خنک ترین و مراوه تپه با 26 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه گلستان بود

استان گلستان دارای 28 مرکز باران سنجی برخط و 140 مرکز ایستگاه هواشناسی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1739

به "خبرنگاران هواشناسی: کشاورزان دیم کار گلستان تا سرانجام فروردین منتظر باران نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی: کشاورزان دیم کار گلستان تا سرانجام فروردین منتظر باران نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید