فراوری ماسک توسط شهرداری و هنرمندان در بنیاد رودکی

به گزارش دیتاپد، تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی با حمایت شهرداری منطقه 11 کارگاه خیریه فراوری ماسک را در تالار حافظ تهران راه اندازی کردند.

فراوری ماسک توسط شهرداری و هنرمندان در بنیاد رودکی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شهرداری منطقه 11 تهران گفت: کارگاه خیریه فراوری ماسک های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و توزیع بین شهفرایندان نیازمند توسط هنرمندان در بنیاد فرهنگی هنری رودکی واقع در پهنه فرهنگ و هنر رودکی منطقه 11 راه اندازی شد.

حمید شریف زاده بازیگر تئاتر و تلویزیون که مسوولیت برگزاری کارگاه خیریه فراوری ماسک را به عهده دارد، گفت: طی روز های گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی کارگاه خیریه فراوری ماسک با شعار با همدلی در برابر هجوم کرونا پیروزیم و در تالار حافظ راه اندازی شد که طی آن تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی به همراه جمعی از کارکنان معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صورت کاملا رایگان و داوطلبانه در تالار حافظ حضور پیدا نموده و فراوری و ساخت ماسک مشارکت دارند.

شریف زاده خاطر نشان کرد: 27دستگاه چرخ خیاطی از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اختیار هنرمندان داوطلب این کار خیر نهاده شد و پس از تجهیز موارد فنی مربوط راه اندازی کارگاه، پارچه و مواد دیگر تهیه شد و رسما فعالیت فراوری شروع شد.

مسوول گروه تهیه و فراوری ماسک توسط هنرمندان در تالار حافظ بنیاد فرهنگی هنری رودکی اضافه نمود: در روز های گذشته تعدادی از هنرمندان تئاتر، موسیقی و تلویزیون برای حضور در این کارگاه ها اعلام آمادگی کردند و برای مشارکت حاضر شدند و نکته قابل توجه حضور سایر اقشار از جمله کارکنان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی و حتی تعدادی از شهفرایندان تهرانی که شغل فرهنگی ندارند نیز در این فعالیت عام المنفعه بود.

شریف زاده با اشاره به استقبال شهفرایندان عادی برای مشارکت در این طرح گفت: بیش از 70 درصد از فعالین که در فراوری ماسک با ما مشارکت می نمایند از مردم عادی و شهفرایندان هستند و ما برای حضور بیشتر هنرمندان از آن ها دعوت می کنیم تا در این طرح همکاری نمایند.

وی با اشاره به این که تا کنون گروه های موسیقی در تالار حاضر شده و برای تقویت روحیه جهادگرانه خیرین اجرای زنده داشتند، مطرح نمود: در کارگاه فراوری ماسک بنیاد رودکی قادر هستیم شبانه روز فعالیت کنیم و برای برطرف این ویروس تمام ظرفیتمان را به کار گیریم و در این راستا دلگرمی و حضور گروه های هنری می تواند کمک زیادی به پیشبرد هدف ما داشته باشد.

شریف زاده اضافه نمود: برای حفظ موارد بهداشتی سلامت مشارکت نمایندگان، مواد شوینده و ضد عفونی نماینده به شکل روزانه توسط شهرداری ناحیه یک منطقه 11 به گروه تحویل می گردد و تمامی افراد حاضرو ابزارآلات کارگاه طی چند نوبت در روز ضد عفونی می شوند و فرایند فراوری به شکل بهداشتی با نظارت کادر بهداشت کشور پیش می رود.

وی همچنین از مردم و اقشار هنری جامعه دعوت به همکاری کرد و عنوان داشت: شهفرایندان و هنرمندان می توانند با مراجعه به بنیاد فرهنگی هنری رودکی به نشانی تهران خیابان حافظ، پائین تر از چهار راه کالج، بلوار استاد شهریار، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، برای تحویل کمک های مادی و غیر مادی اعم از ابزارآلات به ویژه چرخ های خیاطی در این طرح مشارکت نمایند تا با کمک یکدیگر از این مرحله حساس عبور کنیم و کرونا را شکست دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1091

به "فراوری ماسک توسط شهرداری و هنرمندان در بنیاد رودکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماسک توسط شهرداری و هنرمندان در بنیاد رودکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید