تمام امکانات را برای تامین امنیت بصره بکار گیرید

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، نخست وزیر عراق که به منظور کسب اطلاع از اوضاع امنیتی بصره به این استان سفر کرده بود در نشستی با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات بصره گفت: حضور ما در بصره به دلیل یک امر فوق العاده بود. بصره برای ما مهم است و ناکامی در حفظ امنیت آن پذیرفتنی نیست.

تمام امکانات را برای تامین امنیت بصره بکار گیرید

وی ادامه داد: باید تمام امکانات را برای تامین امنیت اهالی بصره بکار گیرید.

الکاظمی گفت: سلاح غیرقانونی و مسائل عشایری پذیرفتنی نیست و باید اقدامی پیشدستانه در این خصوص صورت گیرد، ما نمی توانیم با قانون شکنی و جنایت به شکل گذرا برخورد کنیم. ما باید اعتماد شهروندان را به دستگاه های امنیتی جلب کنیم. من مستقیماً از سفر آمریکا به اینجا آمدم و فرماندهان امنیتی و روسای دستگاه های اطلاعاتی به منظور حمایت از نیروهای امنیتی و بالا بردن روحیه و برقراری امنیت در استان همراه من هستند.

نخست وزیر عراق افزود: باید ناکامی ها را جبران کرد و اقدامات تروریستی اخیر شکافی است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود. افراد ترسو در نیروهای امنیتی جایی ندارند و برای کسی که بخاطر عراق تلاش می کند مجالی برای ترس نیست.

الکاظمی گفت: کسی که خطا می کند و کسی که در کارش شکست می خورد در جایگاهش باقی نخواهد ماند و طبق قوانین انضباطی مورد بازخواست قرار می گیرد. ما نمی پذیریم که فرمانده ای در کارش شکست بخورد و حوادث بصره باید درس عبرتی باشد.

نخست وزیر عراق همچنین شناسایی سریع مجرمان را خواستار شد و بر مخالفت با هرگونه دخالت های سیاسی در اقدامات امنیتی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1329

به "تمام امکانات را برای تامین امنیت بصره بکار گیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام امکانات را برای تامین امنیت بصره بکار گیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید