تضمین سرمایه، لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه

به گزارش دیتاپد، حسن شاه حسینی رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه سوریه ظرفیت زیادی برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی دارد، اضافه نمود:، اما لازمه آن تضمین سرمایه گذاری و فراهم کردن شرایط حمل و نقل منظم به این کشور است.

تضمین سرمایه، لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران نشست توسعه تجارت با کشور های عراق و سوریه؛ فرصت ها و چالش ها، روز چهارشنبه 24 دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار گشت. این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ 29 بهمن امسال با موضوع تجارت منطقه ای؛ اولویت راهبردی برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشور های عراق و سوریه به ظرفیت ها، موانع و راه حل های توسعه تجارت با این کشور ها پرداخته شد.

تضمین سرمایه؛ لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه

در این نشست حسن شاه حسینی رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه گفت: شرایط سوریه به دلیل تحریم های سزار آمریکا، شرایط جنگی و بیماری، شرایط خاصی دارد. از سال 1395 که حلب آزاد شد و امنیت و ثبات در سوریه برگشت، کوشش بر این بود، علاوه بر جنبه های حضور نظامی ایران، در زمینه های مالی هم در سوریه حضور داشته باشم. تمام کار های اجرا شده در سوریه بیشتر در حد توافق نامه و موافقت نامه است. در سوریه ای که اقتصاد آن به شدت تضعیف شده است، آیا سرمایه ای برای برای تجار و یا سرمایه گذاران ایرانی وجود دارد؟

وی اضافه نمود: مسئله مهم دیگر، مسئله حمل و نقل و ترانزیت کالا در سوریه است؛ درحال حاضر حمل و نقل به صرفه نیست. علاوه بر این تجار ضمانتی برای حضور تجاری خود در سوریه ندارند؛ لذا پیش نیار هایی ضروری است که باید، اول از همه در سوریه فراهم گردد که مهمترین آن تضمین های لازم برای حمایت از تجار و سرمایه گذاران در سوریه است.

شاه حسینی در پایان گفت: به سوریه باید واقع بینانه نگاه کرد و شرایط فعلی آن را سنجید و پیش احتیاج تمام این ها، فراهم آوردن شرایط لازم برا تجار و بازرگانان جهت فعالیت مالی در سوریه است. خطوط اعتباری، ضمانت و تامین امنیت، از جمله پیش احتیاج های اساسی است. سوریه بیشتر از آنکه به دنبال کالا هایی سرمایه ای باشد، به دنبال محصولات مصرفی مانند سوخت و بنزین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1587

به "تضمین سرمایه، لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین سرمایه، لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید