بوریس جانسون همچنان در صدر رقابت برای نخست وزیری انگلیس

به گزارش دیتاپد، بوریس جانسون در کنار دو رقیب دیگرش به مرحله بعد رأی گیری محافظه کاران مجلس برای انتخاب نخست وزیر آینده بریتانیا راه یافتند.

بوریس جانسون همچنان در صدر رقابت برای نخست وزیری انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سه نامزد راه یافته به دور نهایی رأی گیری برای انتخاب نخست وزیر بریتانیا تعیین شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، روز پنج شنبه در چهارمین رأی گیری که بین 313 نماینده حزب محافظه کار بریتانیا برای انتخاب جانشین ترزا می نخست وزیر مستعفی این کشور برگزار گردید، بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق بریتانیا با کسب 157 با اختلاف زیادی اول شد.

پس از او مایکل گوو وزیر محیط زیست با کسب 61 رأی در صندلی دوم نهاده شد و جرمی هانت وزیر امور خارجه با دریافت 59 رأی نفر سوم شد.

ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا با کسب 34 رأی رتبه آخر را به دست آورد و از دور رقابت خارج شد.

دور بعدی رأی گیری، ساعت 17 امروز به وقت محلی برگزار می گردد.

بوریس جانسون، پیشتاز این رقابت اعلام نموده است در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر، با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، برگزیت را اجرا خواهد نمود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ناتوانی ترزا می در حصول توافق با بروکسل جهت جلوگیری از خروج سخت از اتحادیه اروپا منجر به استعفای او در تاریخ 17 خرداد شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 253

به "بوریس جانسون همچنان در صدر رقابت برای نخست وزیری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون همچنان در صدر رقابت برای نخست وزیری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید