باکسینگ دی تعطیلاتی در کانادا و بریتانیا و سایر کشورها است که به دوران ملکه ویکتوریا برمی شود

به گزارش دیتاپد، باکسینگ دی در کانادا یک روز تعطیل عمومی است که در این روز فروشگاه ها محصولات خود را به حراج می گذارند. این روز الهام گرفته از بلک فرایدی آمریکا است و فرصتی فراهم می سازد تا مردم محصولات مورد احتیاج خود را با قیمت مناسب خریداری نمایند. باکسینگ دی در 26 دسامبر یک روز بعد از کریسمس و معمولاً یک ماه بعد از بلک فرایدی (فردای روز شکرگزاری) برگزار می گردد.

باکسینگ دی تعطیلاتی در کانادا و بریتانیا و سایر کشورها است که به دوران ملکه ویکتوریا برمی شود

در این روز همه به ملاقات دوستان خود می فرایند تا هدایای کوچکی را با هم مبادله نمایند و از مهمانان خود با یک وعده غذایی سبک و یا شیرینی های روز کریسمس پذیرایی نمایند.

  1. در طول سلطنت ملکه ویکتوریا، این روز تعطیل رسمی شد، اگرچه بعضی از مورخان ریشه آن را بسیار دورتر و مربوط به قرون وسطی می دانند. در تقویم عبادی مسیحیت غرب، باکسینگ دی دومین روز از کریسمس و بعلاوه روز سنت استفان است.

بسیاری از مورخان فکر می نمایند که نام باکسینگ دی از رویه کلیسا برای باز کردن جعبه های صدقه در روز بعد از کریسمس و توزیع پول بین فقرا گرفته شده است. از نظر تاریخی، کارفرمایان بریتانیایی با دادن هدایا یا پول نقد به کارگران در 26 دسامبر از کلیسا پیروی کردند.

بعضی دیگر بر این باورند که box به جعبه های هدایایی که کارفرمایان در روز بعد از کریسمس به کارکنان خود می دادند، اطلاق می گردد. (در خانوارهای ثروتمند، اغلب از خدمتکاران خواسته می شد که در روز کریسمس کار نمایند، اما در 26 دسامبر مرخصی داده می شد تا برای خود جشن بگیرند.)

3

از نظر تاریخی، فروش Boxing Day پس از کریسمس مدت هاست که آن را به یکی از شلوغ ترین روزهای خرید تبدیل نموده است. و در حالی که هنوز جزو پنج روز برتر خرید سال است، محبوبیت خرید آنلاین باعث کاهش هزینه کلی مردم در 26 دسامبر شده است.

مسابقات اسب سواری، راگبی، بیس بال و فوتبال با جدیت تمام در این روز به خصوص در انگلیس برگزار و دنبال می گردد. هر چند سعی می گردد که این ملاقاتها بیشتر بین دو تیم همشهری انجام گردد تا بازیکنان و تیم ها مجبور به سفرهای طولانی در روز بعد از کریسمس نشوند.

5

در بعضی کشورهای، جشن باکسینگ دی به معنای واقعی کلمه است. بعضی از مستعمرات سابق بریتانیا در آفریقا و دریای کارائیب این تعطیلات را با مسابقات مبارزه و دادن جایزه جشن می گیرند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2094

به "باکسینگ دی تعطیلاتی در کانادا و بریتانیا و سایر کشورها است که به دوران ملکه ویکتوریا برمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکسینگ دی تعطیلاتی در کانادا و بریتانیا و سایر کشورها است که به دوران ملکه ویکتوریا برمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید