امیدواری میشل عون به تشکیل دولت جدید لبنان در آینده نزدیک

به گزارش دیتاپد، رئیس جمهوری لبنان نسبت به تشکیل دولت جدید این کشور در آینده نزدیک به منظور انجام اصلاحات ضروری در لبنان که از بدترین بحران مالی از زمان جنگ داخلی این کشور رنج می برد ابراز امیدواری کرد.

امیدواری میشل عون به تشکیل دولت جدید لبنان در آینده نزدیک

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، با گذشت بیش از یک ماه از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان از این سمت که در نتیجه اعتراضات مردم این کشور صورت گرفت روز دوشنبه و در جریان رایزنی میان نمایندگان مجلس اسم سمیر الخطیب تاجر لبنانی اهل سنت به عنوان محتمل ترین نامزد سمت نخست وزیری لبنان مطرح شد.

طبق قانون لبنان نخست وزیر جدید که باید حتما اهل سنت باشد (براساس سهمیه بندی های اجرا شده) پس از تایید و مکلف شدن مذاکرات را برای تشکیل دولت شروع می نماید؛ دولتی که پیش بینی می گردد متشکل از شخصیت های سیاسی و تکنوکرات باشد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان پنجشنبه در جریان دیدارش با سندیکاهای مشاغل آزاد این کشور گفت الویت دولت جدید باید تحقق اصلاحات ضروری و مبارزه با فساد و برطرف خلل در عملکرد ادارات و موسسات دولتی باشد.

همزمان یک منبع سیاسی گفت احزاب بزرگ سیاسی لبنان بر سر معرفی الخطیب برای نامزدی سمت نخست وزیری توافق نموده اند و احتمالا به محض معرفی وی دولت جدید تشکیل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 622

به "امیدواری میشل عون به تشکیل دولت جدید لبنان در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری میشل عون به تشکیل دولت جدید لبنان در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید