اقدام ضد اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با نفوذ خارجی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، امروز آدینه در نطقی که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد از لایحه دولت فرانسه برای مقابله با جدایی طلبی مذهبی و ممانعت از نفوذ دیدگاه های افراط گرایانه پرده برداشت و اظهار داشت که میخواهد با لغو سیستم آموزش و تربیت امام های مساجد و واعظان مذهبی در خارج از کشور، اسلام در کشورش را از نفوذ خارجی آزاد کند.

اقدام ضد اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با نفوذ خارجی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این لایحه که پیش نویس آن قرار است تا انتها امسال در اختیار شورای وزیران قرار گیرد و اوایل سال آینده میلادی نیز به مجلس فرانسه ارائه گردد محدودیت هایی برای آموزش و فعالیت محافل و تشکل های اسلامی فراهم می نماید.

بر اساس طرح ماکرون، همچنین قرار است نظارت بر شیوه تربیت و آموزش امامان جماعت و واعظان اسلامی و نیز کنترل بر چگونگی تامین اعتبارهای اقتصادی و بودجه نهادهای مذهبی تقویت گردد.

ماکرون برای توجیه اقدام ضد اسلامی خود مدعی شد که اسلام هم اکنون همه جا در سراسر دنیا با بحران روبرو است.

رئیس جمهوری فرانسه ادعا کرد که بحران کنونی اسلام نه تنها در کشور وی بلکه در سراسر دنیا مشهود است.

وی از تجزیه طلبی و افراط گرایی به عنوان ثمره این تنش ها یاد و تاکید نمود که کشورش مصمم به مقابله با این پدیده ها است که به طور آشکار قوانین و ارزش های جمهوری را به چالش کشیده اند.

ماکرون اعلام نمود که میخواهد زمینه آموزش فرهنگ و تاریخ اسلام را در کشورش با اختصاص 10 میلیون یورو برای تاسیس بنیاد اسلام ِ فرانسه و تشکیل یک موسسه ویژه علمی در زمینه اسلام شناسی تقویت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1332

به "اقدام ضد اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با نفوذ خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام ضد اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با نفوذ خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید