آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است

به گزارش دیتاپد، پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع آگاه خبر داده که رئیس جمهور این کشور در گفت و گو با دوستان و متحدانش درباره تاثیرات استیضاح ابراز نگرانی نموده است.

آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات تشدید جنگ لفظی رئیس جمهور آمریکا علیه سران دموکرات کنگره به دلیل رسوایی اوکراین گیت، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه، از نگرانی دونالد ترامپ از استیضاحش خبر داده است.

پایگاه خبری- تحلیلی آکسیوس گزارش داد: رئیس جمهور (دونالد) ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد.

طبق این گزارش، ترامپ در گفت و گوی تلفنی روز آدینه با جمهوری خواستار مجلس نمایندگان آمریکا به آنها گفته که او اصلا خواستار استیضاحش نیست.

یک منبع آگاه از این گفت و گوی رئیس جمهور آمریکا با هم حزبی های جمهوری خواهش به آکسیوس گفت که ترامپ در این گفت و گو گفته است: داشتن (استیضاح) در سابقه کاری تان، چیز بدی است.

دو منبع آگاه دیگر آمریکایی هم گفتند که ترامپ در این رایزنی تلفنی به رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان گفته که مواضع دموکرات ها در نهایت به نفع جمهوری خواستار تمام خواهد شد و سبب می گردد که کوین رئیس مجلس نمایندگان گردد.

اشاره ترامپ به ریاست کوین مک کارتی رهبر کنونی اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شده که نانسی پلوسی به دلیل اکثریت دموکرات ها بر این مجلس ریاست آن را برعهده دارد.

آکسیوس در ادامه گزارش خود می نویسد: هر چند به نظر می رسد که این دو نقل و قول از ترامپ درباره گفت و گوی طولانی او با متحدانش، چیز بی مصرفی به نظر می آید اما منابعی که با رئیس جمهور گفت و گوی صادقانه ای داشته اند می گویند که این دو اظهارنظر او کاملا حسش را (درباره استیضاح) نشان می دهد: او معتقد است که استیضاح می تواند به او در پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری و تسلط دوباره جمهوری خواستار بر مجلس نمایندگان یاری کند اما نمی خواهد که نام دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور استیضاح شده در کتاب های تاریخ ثبت گردد.

در ادامه این گزارش آمده است: هرچند بعضی تحلیلگران سیاسی برجسته از قبیل راس دوتان در روزنامه نیویورک تایمز گفته اند که رئیس جمهور شاید از استیضاح استقبال کند اما منابع نزدیک به رئیس جمهور می گویند که این حرف ها به شدت نادرست هستند چرا که ترامپ مصرانه خواستار آن نیست که استیضاح نشوذ برای اینکه او فراتر از همه چیز به میراث خود اهمیت می دهد.

انتشار گزارش آکسیوس در شرایطی انجام شده که با پا پیش گذاشتن حداقل دو افشاگر در پرونده موسوم به اوکراین گیت، جنجال ها درباره سوءاستفاده ترامپ از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری خود برای اعمال فشار به اوکراین به منظور انجام تحقیقات در مورد فساد احتمالی جو بایدن و پسر او همچنان ادامه دارد.

با شدت دریافت این جنجال ها، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهرماه شروع روند تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را خاطرنشان کرد و این تحقیقات هم اکنون در جریان است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این در اظهارنظری علنی درباره استیضاح خود رئیس جمهور آمریکا گفت اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از آرا لازم برای استیضاح او برخوردار هستند.

ترامپ روز آدینه گفته بود: آنها همه همسو هستند. چون با آنکه بسیاری از آنها نمی خواهند رأی بدهند، چاره دیگری ندارند و مجبورند از دستور روسایشان اطاعت نمایند. البته بعد از آن آنها استیضاح را به سنا می برند و ما پیروز می شویم. بنابراین، دموکرات ها متأسفانه رأی لازم را دارند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 461

به "آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید