آموزشگاه والتر اسکات تشکیل می گردد، تجلیل از رمان های تاریخی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوک نیوز، جایزه والتر اسکات به آثار داستانی تاریخی اهدا می گردد و در چند سالی که از اهدای آن می گذرد صندلی معتبری برای خود کسب نموده است.

آموزشگاه والتر اسکات تشکیل می گردد، تجلیل از رمان های تاریخی

سازمان دهندگان این جایزه برای انتخاب درست برندگان این جایزه تصمیم گرفته اند تا با تشکیل این آموزشگاه افرادی را که بر ادبیات تمرکز دارند و زندگی ادبی بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع را مدنظر دارند در این انتخاب دخالت دهند.

دوک بوکلوچ که بنیان گذار و اسپانسر اقتصادی این جایزه است با تاکید بر این که شهرت این جایزه هر سال افزایش پیدا می نماید و با استاندارد بالاتر ادبی کارش را پیش می برد گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که در این راستا باید کار بیشتری انجام دهیم؛ هم برای شناسایی بهترین داستان ها از کشورهای مشترک المنافع و هم برای ایجاد توجه جهانی بیشتر به این جایزه. آموزشگاه جدید جایزه والتر اسکات میخواهد تا ایده های جدید و دانش ملی را به پروسه داوری اضافه کند. ما از همه کسانی که کوشش شان را در این زمینه صرف می نمایند سپاسگزاری می کنیم.

اعضای جدید آموزشگاه عبارتند از مدیران هنری جشنواره های ادبی کلیدی در استرالیا، نیوزیلند و کانادا، فروشندگان کتاب و منتقدان. برندگان قبلی و نویسندگانی که به فهرست نهایی دوره های پیشین این جایزه راه یافته بودند نیز برای پیوستن به این آموزشگاه دعوت می شوند.

جایزه 25 هزار پوندی والتر اسکات شامل حال هر داستانی که ماجرای آن حداقل 60 سال پیش بگذرد می گردد. این کتاب باید در بریتانیا، ایرلند یا دیگر کشورهای مشترک المنافع منتشر شده باشد. این دوره از جایزه که به آنالیز کتاب های سال پیش می پردازد فهرست اولیه نامزدهایش را فوریه 2017 و فهرست نهایی خود را مارس اعلام می نماید. برنده این جایزه در فستیوال کتاب اسکاتلند در ماه ژوئن معرفی می گردد.

این جایزه که از سال 2010 کار خود را شروع نموده هیلاری مانتل را برای کتاب سالن گرگ به عنوان نخستین برنده خود انتخاب کرد.

سِر والتر اسکات (1771 تا 1832)، رمان نویس، شاعر، تاریخ دان و زندگی نامه نویس اسکاتلندی است که او را پدر رمان تاریخی می دانند. اشعار و رمان های معروف به وِیورلی او، به بازگویی وقایع مهیج مربوط به تاریخ وطنش می پردازند و سایر رمان های وی به بریتانیا و فرانسهٔ دوران قرون وسطی برمی گردند. شخصیت های اصلی رمان های وی را شاهان، ملکه ها، رجل سیاسی، مزرعه داران، گدایان و راهزنان تشکیل می دهند.

اسکات از برجسته ترین چهره های رمانتیسیسم بریتانیا محسوب می گردد که آثارش هنوز از استقبال بالایی برخوردار است. آیوانهو، بانوی دریاچه و ویورلی از جمله آثار مشهور او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 500

به "آموزشگاه والتر اسکات تشکیل می گردد، تجلیل از رمان های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگاه والتر اسکات تشکیل می گردد، تجلیل از رمان های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید