آشنایی با کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی

به گزارش دیتاپد، صحراگردی یکی از فعالیت های جالب و هیجان انگیز است. این فعالیت برای افرادی که از نظر جسمی ضعیف هستند یا تجربه صحرا گردی و استفاده از کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی را ندارند، خیلی مناسب نیست. اما، یکی از زیباترین و پر چالش ترین ماجراجویی هایی بوده که می توانید انجام دهید. براساس مقاله تجهیزات مورد احتیاج جهت صحرا گردی باید بدانید که مناظر صحرا بسیار زیبا و فرازمینی بوده و شما را به جهانی دیگر منتقل می نمایند. سکوت صحرا بسیار پرآرامش بوده و شما را به شنهای زیر پایتان و خورشید بالای سرتان پیوند می دهد. براساس مقاله وسایل ضروری برای صحرا گردی باید بدانید که حیات وحش صحرا بدون شک منحصر بفرد است؛ از کاکتوس هایی که گل می دهند تا جانوران جذاب و جالب.

آشنایی با کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی

اما پشت زیبایی و ماجراجویی صحراگردی، ده ها ریسک و خطر پنهان وجود دارند. در نهایت، باید گفت اگر به اندازه کافی آماده نباشید، صحراگردی می تواند فعالیتی بسیار خطرناک باشد. بنابراین قبل از اینکه دست به صحراگردی بزنید، بهتر است نکات مهم و مفید در خصوص این فعالیت هیجان انگیز را بدانید و مطمئن باشید که از هر جهت مجهز هستید. در این مطلب ما کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی را می شماریم. با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

موارد مورد نیاز برای صحراگردینکات مهم و ضروری برای صحراگردیمقاصد گردشگری عالی در جهان برای صحراگردی

موارد مورد نیاز برای صحراگردی

فهرست تجهیزات مورد نیاز جهت صحرا گردی از یک راستا به راستا دیگر و از یک نقطه جهان به نقاط دیگر تفاوتی ندارد. اما وقتی صحبت از صحراگردی می گردد، می بایست آن را استثنا دانست، چرا که منطقه طبیعی که در آن بسر می برید، ممکن است کاملا متفاوت باشد. صحراها گرم، آفتابی و بی رحم هستند؛ بنابراین فهرستی که برای جنگل نوردی یا کوهنوردی در نظر دارید، ممکن است در انجام این فعالیت کاملا غیرضروری و اشتباه باشد. البته، بسیاری از موارد معمول مانند کفش راحت، خوراکی و غذا و قطب نما در این گونه موارد مشترک هستند. اما، چیزهای دیگری وجود دارند که می بایست در نظر بگیرید و خود را مجهز کنید.

پودر سدیم جایگزین

این مورد از وسایل ضروری برای صحرا گردیکه جایگزین الکترولیت نیز نامیده می گردد به بدن شما یاری می نماید تا الکترولیت ها را در خود ذخیره نموده و از هیپوناترمی hyponatremia یا کاهش سطح خونی یون سدیم در بدن جلوگیری می نماید. وقتی به مدت طولانی در گرما بسر می برید و از بدنتان به مدت زیاد در این شرایط کار می کشید، این پودرهای مکمل نه تنها می توانند مفید باشند، بلکه یکی از کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی بحساب می آیند.

آب اضافی

این مورد کاملا بدیهی است و نیاز به توضیح دادن ندارد. شما برای وقت گذرانی در صحرا و گرمای آن نیاز به مقدار بسیار زیادی آب دارید. در واقع، برای هر روزی که در صحرا می گذرانید، می بایست بین چهار تا هشت لیتر آب بهره ببرید و بهتر است مخزن پشتیبان به اندازه یک گالون را در وسیله نقلیه خود داشته باشید. اگر در صحرا گم شوید، احتمال اینکه یک چشمه یا رودخانه سر راهتان ظاهر گردد، تقریبا غیر ممکن است. بنابراین، بهتر هست تا پیرامون این بخش از وسایل ضروری برای صحرا گردی ریسک نکنید.

کلاه لبه دار

از آنجایی که تمام روز قرار است در آفتاب بسر ببرید، قطعا به کلاهی لبه دار که از پوست صورت شما محافظت کند، نیاز پیدا خواهید کرد. کلاه کوچک برای این کار کافی نخواهد بود. حتما یک کلاه لبه دار که لبه آن پهن باشد، برای محافظت از چشمانتان در برابر خورشید و گردنتان از آفتاب سوختگی لازم است و می بایست در فهرست تجهیزات مورد نیاز جهت صحرا گردی قرار گیرد.

کرم ضد آفتاب

وقتی صحبت از آفتاب سوختگی به میان می آید، کرم ضد آفتاب قوی با اس پی اف بالا یک باید بشمار می رود. کرم شما می بایست حداقل اس پی اف 30 باشد و هرچه قدرت آن بیشتر باشد، نسبت به نوع پوستتان، برای سلامت پوست شما بهتر خواهد بود. کرم ضد آفتاب می بایست در فهرست وسایل ضروری برای صحرا گردی، تپه نوردی، صحراگردی و در واقع همه فعالیت های خارج از خانه قرار بگیرد؛ اما متاسفانه بسیاری از کسانی که دست به این فعالیت ها می زنند، اغلب آن را فراموش می نمایند. بنابراین، توصیه می کنیم یک کرم ضد آفتاب بزرگ و پر همراه داشته باشید تا آن را با دوستان فراموشکار خود نیز تقسیم کنید.

عینک دودی خوب

همانطور که کرم ضدآفتاب و کلاه لبه دار برای سلامت پوست شما ضروری هستند و از آنجایی که اشعه گرم آفتاب در حین صحراگردی می تواند به یک مشکل بزرگ برای هر گردشگری بدل گردد، یک جفت عینک دودی عالی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند؛ بخصوص در صحراگردی بسیار لازم است. می بایست در جهت حفاظت از چشمان خود این سرمایه گذاری بزرگ را انجام دهید و عینک دودی خوب تهیه نمایید.

پیراهن آستین بلند نخی

هر گردشگری که در زمینه سفر و فعالیت های مختلف در طبیعت و فضای باز تجربه خوبی داشته باشد، می داند که لباس های نخی برای تپه نوردی و کوهنوردی بدترین انتخاب بشمار می فرایند، چرا که رسانای خوبی نیستند و اگر خیس شوید، به سرعت خشک نمی شوند. اما در صحرا، این ویژگی ها واقعا مفید و ضروری هستند و یک مزیت بشمار می فرایند. بعلاوه اگر پیراهن آستین بلند بپوشید بهتر است، چرا که از پوست شما در برابر آفتاب بیشتر محافظت می نماید.

کلاه، دستکش و بادگیر

همه می دانیم که صحرا فوق العاده گرم است؛ بنابراین نام بردن از این موارد بنظر عجیب می آید. اما اگر در هنگام شب در صحرا بسر می برید و هیچ لباس گرمی برای پوشیدن ندارید، خود را در معرض خطر جدی هیپوترمیا hypothermia قرار داده اید. صحرا ممکن است در طول روز به طرز باورنکردنی گرم باشد، اما در هنگام شب اغلب بسیار سرد می گردد و درجه آن به دمای انجماد می رسد. بنابراین فقط برای احتیاط بیشتر، کلاه، دستکش و بادگیر گرم را در فهرست کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی قرار دهید و فقط امیدوار باشید که مجبور به استفاده از آنها نخواهید شد.

آینه

آینه ممکن است عجیب ترین مورد بنظر برسد؛ اما اگر در حین صحراگردی مشکل پیدا کید، می توانید مفیدترین چیزی باشد که همراهتان دارید. به یاد داشته باشید شما در مکانی بسر می برید که خورشید درخشان همواره در حال تابیدن است؛ پس اگر یک آینه داشته باشید، می توانید از آن به عنوان وسیله ای برای ارسال علامت بهره ببرید. نکته عالی در خصوص آینه این است که بسیار سبک، ارزان و قابل حمل هست.

جی پی اس، نقشه و قطب نما

وقت گذرانی در صحرا بدون داشتن جی پی اس یک اشتباه بسیار بزرگ است و همراه نداشتن نقشه یک اشتباه بسیار بزرگتر. بهتر است همه این موارد اساسی و ابتدایی را همراه با موارد تکنولوژیک همراه داشته باشید، چرا که ممکن است تکنولوژی در مواردی از کار بیفتد. داشتن موارد ابتدایی چون نقشه کاغذی و قطب نما واقعا لازم بوده و این موارد می بایست در فهرست تجهیزات مورد نیاز جهت صحرا گردی قرار بگیرند.

کبریت یا فندک

کبریت و فندک از موارد بدیهی مورد نیاز برای تپه نوردی، کوهنوردی و صحرانوردی هستند، چرا که مهم است وسیله ای برای آتش روشن کردن همراه داشته باشید. اگر در نقطه ای از صحرا گیر کردید و مجبور شدید اردوی شبانه داشته باشید، آتش روشن کردن بسیار ضروری خواهد بود و شما را در سرمای شبانه صحرا گرم خواهد نمود؛ بخصوص که قطعا موافق هستید دریافت دو تکه چوب در دست و کوشش مضاعف برای درست کردن آتش کار خسته نماینده و در مواردی غیرممکن است.

ابزار چند کاره

ابزار چندکاره یکی از مواردی است که در تپه نوردی و کوهنوردی بسیار مفید واقع می گردد؛ اما در حین صحراگردی بویژه برای درآوردن تیغ های کاکتوس و بوته های تیغ دار از پوست و لباس هایتان بسیار بکار می آید. حتما یک ابزار چند کاره همراه خود داشته باشید؛ ممکن است مجبور نشوید از آن بهره ببرید، اما این ابزار کوچک و سبک است و باعث حس ایمنی بیشتر در شما و همراهانتان می گردد.

نکات مهم و ضروری برای صحراگردی

حال که می دانید چه لوازم و مواردی می بایست در حین صحراگردی همراه داشته باشید، بهتر است نکات مهم برای انجام این فعالیت را نیز دوره کنید. این نکات به شما یاری می نمایند تا سفری ایمن تر، لذت بخش تر و مطمئن تری به صحرا داشته باشید و دلتان بخواهد بارها و بارها این سفر بیادماندنی را تکرار کنید.

آرام حرکت کنید

قطعا دلتان نمی خواهد در حین صحراگردی نگران غش کردن در میانه صحرا باشید؛ پس خونسرد باشید، به مقدار زیاد استراحت کنید و آب بسیار زیادی بنوشید. اگر دلتان می خواهد دست از حرکت بردارید و جایی بنشینید، این کار را انجام دهید. با سرعت دلخواه خود حرکت کنید و از ماجراجویی هیجان انگیزتان لذت ببرید.

حتما با یک دوست همراه شوید

از آنجایی که صحرا محیط خطرناک و بی رحمی است، تنها پا گذاشتن در آن اصلا ایده خوبی نیست. یکی از دوستان یا گروهی از دوستان خود را همراه ببرید. وقتی تعداد همسفران بیشتر باشد، هم ایمنی بیشتری وجود دارد و هم بیشتر خوش می گذرد.

اگر دوربین عکاسی همراه می آورید، حتما دقت کنید که کوچک باشد

دوربین عکاسی بزرگ باعث سنگین تر شدن شما و بارتان شده و در گرمای صحرا، وزن آن چند برابر از وزن واقعی آن احساس می گردد. بنابراین براساس مقاله وسایل ضروری برای صحرا گردی بهتر است کوچکترین دوربین عکاسی را همراه بیاورید تا دچار مشکل نشوید.

سگ خود را به صحرا نبرید

بسیاری از صحراگردان علاقه دارند راستاهای بیابانی را با دوستان چهار پای خود طی نمایند؛ اما صحرا جای ایمنی برای حیوان خانگی شما نیست. شن داغ می تواند پنجه های سگ ها را از شکل بیاندازد و باعث آزار آنها گردد. بعلاوه مجبور خواهید شد تا آب اضافی برای سگتان حمل کنید.

گوشی تلفن همراه خود را بیاورید؛ اما آن را خاموش کنید

گرمای بسیار زیاد باعث از کار افتادن بسیاری از گوشی های تلفن همراه شده و باتری گوشی شما در صحرا سریع تر از حد معمول خالی می گردد. بنابراین اگر برای احتیاط گوشی تلفن همراه خود را آورده اید، آن را خاموش نگه دارید و تا زمانیکه واقعا به آن نیاز ندارید، از آن استفاده نکنید. براساس مقاله کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی اگر نیاز دارید گوشیتان تمام مدت روشن باشد، باتری پشتیبان همراه داشته باشید تا بتوانید در موقع لزوم از آن بهره ببرید.

کاکتوس نخورید

این داستان که می گویند خوردن مواد داخل کاکتوس باعث رفع شدن تشنگی می گردد، تنها یک افسانه است و حقیقت ندارد. این کار تنها بیمار شدن و دل درد شما را بهمراه دارد و باعث تشنگی بیشتر و سریعتر شما می گردد.

هر جا سایه پیدا کردید، از آن بهره ببرید

در صحرا سایه بسیار زیادی نمیتوان پیدا کرد؛ بنابراین وقتی در نقطه ای با سایه روبرو شدید، حتما از آن بهره ببرید و به استراحت مشغول شوید. این کار باعث حفظ انرژی، آب بدن و سلامتی بیشتر می گردد.

حتما برنامه اضطراری برای مواقع لزوم را در نظر بگیرید

تحت هیچ شرایطی، بدون گفتن به دوستان و آشنایان خود و توضیح دادن برنامه سفرتان دست به صحراگردی نزنید. این کار بسیار آسان است؛ با یک یا چند دوست و آشنا تماس بگیرید و به آنها بگویید قرار است دقیقا به کجا بروید و در چه نقطه ای به صحراگردی مشغول شوید؛ چه زمانی قرار است بازگردید و چه مدت بعد از بازنگشتن شما می بایست فرض نمایند که شما گم شده اید. پیدا کردن گردشگران در صحرا مانند پیدا کردن سوزن در یک کاهدان است؛ بنابراین کار خود را ساده کنید و برای مواقع اضطراری برنامه مخصوص داشته باشید.

مقاصد گردشگری عالی در جهان برای صحراگردی

صحراهای فوق العاده ای در سرتاسر جهان وجود دارند که می توانند مکانی مناسب برای یک صحراگردی ایده آل باشند. در بخش های بعدی مقاله تجهیزات مورد نیاز جهت صحرا گردی، چند نمونه از مقاصد گردشگری عالی در جهان برای انجام این فعالیت لذت بخش را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانیدمعروف ترین بیابان های جهان | نمونه ای از بیابان های جهانقدیمی ترین بیابان های جهان را متفاوت احساس کنید

پارک ملی جاشوآ تری Joshua Tree National Park

این پارک زیبا هر ساله صدها هزار صحراگرد را به سوی خود جذب می نماید؛ بخصوص آنهایی که به صخره نوردی علاقه دارند، برای این کار به پارک ملی جاشوآ تری Joshua Tree National Park مراجعه می نمایند. این پارک که از صخره های بسیار زیبا، تخته سنگ های بزرگ و مناظر بسیار زیبا و خیره نماینده در هنگام گرگ و میش شکل گرفته، یک نقطه آغاز عالی برای علاقمندان به صحرا و صحراگردی بشمار می رود.

کابو سن لوکاس Cabo San Lucas

اینکه از وجود آب در سرانجام سفر صحراگردی خود مطمئن باشید، برای هر علاقمند به این فعالیت، چیزی مانند بهشت است. بنابراین صحراگردی در کابو سن لوکاس Cabo San Lucas مکزیک که به یک ساحل خیره نماینده و عالی برای خنک شدن و شنا کردن منتهی می گردد، تجربه ای جادویی و ایده آل بشمار می رود. این صحرا مملو از گیاهان منحصر بفرد و چشم اندازهای ساحلی زیبا از اقیانوس آرام است؛ بنابراین می بایست حتما در فهرست برنامه های آینده سفر هر گردشگری قرار گیرد.

سالار دو ییونی Salar de Uyuni

سالار دو ییونی تماما از نمک تشکیل شده و همین آن را به بزرگترین فلات نمکی در جهان تبدیل نمود. این صحرا که خالی از هر گونه گیاه یا جانوری است، در بیشتر نقاط مانند آینه ای غول آسا عمل می نماید و فرصت ثبت کردن عکسهای خارق العاده را برای گردشگران فراهم می آورد و در عین حال، تجربه ای بکر و خلوت از صحراگردی را به شما هدیه می دهد که قطعا به یکی از بیادماندنی ترین و خاطره انگیزترین تجربه های سفر شما تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانیددیدنی های کویر سالاردو ییونی | بزرگترین آینه طبیعی جهان!

پارک ملی نامیب ناکلوفت Namib-Naukluft National Park

پارک ملی نامیب ناکلوفت Namib-Naukluft National Park نامیبیا که قدیمی ترین صحرای جهان محسوب می گردد، از آن نقاطی است که حقیقتا ارزش بازدید کردن را دارد. این صحرا دارای بلندترین تپه های شنی جهان و زیباترین چشم اندازهای بیابانی در جهان است و اگر به دنبال یک ماجراجویی بزرگ و لذت بخش هستید، این پارک بهترین مکان برای این تجربه بشمار می آید.

صحرای آتاکاما Atacama Desert

یکی از بزرگترین جذابیت های صحرای آتاکاما Atacama Desert که یک صحرای خشک و زیبا در کشور شیلی است، شهرت بسیار زیاد آن برای ارائه بهترین فرصت تماشای ستارگان شب در آسمان هست. صحرای آتاکاما Atacama Desert که به عنوان خشک ترین صحرای جهان شناخته می گردد، با منظره خیره نماینده و خارق العاده از راه شیری شما را مفتون خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1817

به "آشنایی با کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کاربردی ترین وسایل برای صحرا گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید