7 ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

به گزارش دیتاپد، دنیای مراقبت از پوست، دائما در حال تغییر و تحول است. این تغییرات فقط به ابداع محصولات تازه محدود نمی گردد. هر سال وسایل تازهی ابداع می شوند که می توانید با خرید آن ها، خدمات زیبایی برترین کلینیک ها را در خانه داشته باشید. اگر دوست دارید سال جاری تابستان بیشتر از همواره مراقب پوست خود باشید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

7 ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

1. کرم های تقویت نماینده پوست

ما در طول سال مراقب سلامت و زیبایی پوست صورت هستیم، اما پوست بدن را فراموش می کنیم. در فصل های سردتر سال، که لباس هایی پوشیده به تن داریم، معمولا فراموش می کنیم که دست و پا هم می توانند در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرند. در تابستان به علت پوشیدن لباس های آستین کوتاه و پوشیدن صندل ها و دامن، بخش زیادی از پوست شما در معرض تابش آفتاب واقع شده است. اگر همواره این قسمت از بدن را فراموش می کردید، سال جاری فرصت خوبی است تا در تابستان، بیشتر مراقب پوست سایر قسمت های بدن هم باشید.

برای این فصل از کرم هایی که حاوی رتینوئید هستند بهره ببرید تا پیری پوست را به تاخیر بیاندازید. ترکیباتی مثل AHA در کرم ها وجود دارد که مانع از ایجاد لک می گردد، پوست را روشن می نماید و فرمولاسیونی عالی برای تمام انواع پوست است. سال جاری به مواد تشکیل دهنده کرم ها بیشتر دقت کنید و محصولاتی بخرید که موادی برای تقویت و حافظت بیشتر از پوست دارند.

از قلم نیاندازید که کرم های ضدآفتاب فقط برای پوست صورت نیستند؛ اگر دست ها، شانه، گردن و… در معرض تابش آفتاب واقع شده است، کرم ضدآفتاب را برای این نواحی هم بهره ببرید. اگر رانندگی می کنید حتما از دستکش یا کرم ضدآفتاب روی پوست دست خود بهره ببرید.

  • 8 روش ساده برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست

2. استفاده از پودرهای آرایشی

حتما برای شما هم پیش آمده که در طول سفر، با مسائلی مثل ریختن یا خراب شدن محصولات آرایشی و بهداشتی خود روبرو شده اید. خوشبختانه این روزها محصولات آرایشی زیادی به شکل پودر طراحی می شوند که می توانید آن ها را با آب مخلوط کنید و بهره ببرید. این محصولات را می توانید بسیار راحت تر و بدون دردسر، در سفر همراه خود ببرید و نگران ریختن آن ها در کیف خود نباشید.

این محصولات تازه حاوی موادی هستند که بسیار هوشمندانه انتخاب شده اند و خواص زیادی برای پوست دارند. علاوه بر این، بسته بندی های تازه محصولات، با طبیعت سازگارتر است. و این همان چیزی است که این روزها بیشتر از هر چیز به آن احتیاج داریم. محصولات پودری بسته بندی های کوچک تری دارند و استفاده از آن ها زباله کمتری به محیط زیست اضافه می نماید.

شوینده های پودری، ماسک، محصولات آرایشی از جمله چیزهایی هستند که می توانید آن ها را در قالب پودر بخرید.

فایده محصولات پودری به همین جا محدود نمی گردد. در تابستان بیشتر از همواره عرق می کنیم و بیشتر از قبل، پوستمان چرب می گردد. هیچکس دوست ندارد که چهره ای براق از چربی داشته باشد. در تابستان به خصوص کسانی که پوست چرب دارند، باید از محصولات پودری استفاده نمایند.

محصولات آرایشی پودری، می توانند چربی پوست را جذب نمایند. با این کار، پوست شما بعد از مدتی، براق نمی گردد. بعد از آرایش کردن هم می توانید از پودرهای فیکس بهره ببرید. این پودرها یاری می نمایند که آرایش ما در روزهای گرم تابستان، ثابت بماند و زود با عرق و چربی پوست، پاک نگردد.

3. محصولاتی برای دوران یائسگی

در دوران پیش از یائسگی پوست معمولا خشک تر می گردد و فراوری کلاژن کم کم کاهش پیدا می نماید. بنابراین در این دوران از زندگی، پیدا کردن محصولی که بتوانید پوست را حسابی آبرسانی کند و تسکین دهنده باشد، بسیار مهم است. وقتی وارد دوران یائسگی می شوید، میزان هورمون استروژن کاهش می یابد. این هورمون میزان سبوم پوست را کنترل و تنظیم می نماید. با کاهش فراوری این هورمون، پوست به شدت خشک می گردد. به خاطر همین خشکی شدید، بسیاری از زنان در این دوران، دچار مسائلی مثل التهاب، قرمزی پوست و حساسیت شدید پوست می شوند.

یکی از ترندهای رایج در محصولات مراقبت از پوست، طراحی و فراوری محصولاتی است که دقیقا برای حل کردن مسائل دوره های زمانی خاصی از زندگی مفید اند. به عنوان نمونه در محصولاتی که مخصوص دوران یائسگی و پیش از یائسگی فراوری می گردد از موادی مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید و سرامید استفاده می گردد.

البته شما مجبور نیستید حتما از محصولاتی بهره ببرید که مخصوص بازه سنی خاصی هستند. فقط کافی است تا با تغییر سن و تغییراتی که در پوست شما ایجاد می گردد، محصولات مورد استفاده خود را تغییر دهید. مثلا در سن یائسگی که فراوری کلاژن در پوست کم می گردد می توانید از محصولات محرک فراوری کلاژن بهره ببرید. یا اگر پوست شما از قبل خشک تر شده، به جای کرم های معمولی از سرم های قوی آبرسان بهره ببرید.

4. وسایل و ابزارهای مراقبت پوست

این روزها ابزارها و وسایل متعددی برای مراقبت از پوست در اختیار داریم که قبلا فقط در سالن های زیبایی وجود داشت. از رولرهای مختلف مثلا جید رولر و گوآ شا گرفته تا دستگاه های لیزر خانگی. این روزها با کمی هزینه کردن می توانید دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاه فیشیال و دستگاه های مشابه برای مراقبت از زیبایی پوست را در خانه داشته باشید.

خبر خوب اینکه هنوز هم ابزارهای زیادی وجود دارد که کم کم در مدل های خانگی فراوری می شوند و به بازار می آیند. مثلا دستگاه هایی که با ترکیبی از نوردرمانی، میکروکارنت و فناوری کرایوتراپی یا سرمادرمانی پوست را تحریک می نمایند. این تحریک در نهایت باعث کلاژن سازی، جوان تر شدن پوست و بهبود کلی سلامت پوست می گردد.

دستگاه های دیگری هم وجود دارد که کار ماساژ پوست را انجام می دهند و به مقدار ای کوچک اند که به راحتی می توانید در کیف آرایش خود بگذارید. با یاری این دستگاه ها با کمی هزینه کردن می توانید یک سالن زیبایی کامل را در خانه داشته باشید.

5. مصرف محصولات حاوی ترتینوئین

ترتینوئین از مشتقات ویتامین A است و این روزها زیاد در خصوص آن می شنوید. این ماده به شکل ژل، پماد و لوسیون عرضه می گردد و بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری های پوستی از جمله پسوزیاریس آن را تجویز می نمایند. ترتینوئین گردش سلولی را افزایش می دهد، آکنه را درمان می نماید و پوست را صاف می نماید.

البته نکته ای که در خصوص ترتینوئین باید بدانید این است که نباید آن را خودسرانه مصرف کنید. این روزها همه از خواص ترتینوئین صحبت می نمایند و دوست دارند آن را امتحان نمایند. اما اگر پوست شما به این ماده احتیاج نداشته باشد، نباید آن را بهره ببرید.

ترتینوئین معمولا برای پسوریازیس پوسچولار، آکنه های دردناک و… تجویز می گردد. حتی اگر این مسائل را دارید قبل از استفاده از محصولات، حتما با پزشک مشورت کنید.

  • 12 اشتباه رایج در شستن صورت که باعث آسیب رسیدن به پوست می گردد

6. مراقبت از لب ها

بالم لب یکی از محصولاتی است که سال ها است مورد توجه قرار گرفته و در کیف آرایش همه ما پیدا می گردد. این روزها بالم لب هم مثل سابق نیست و ویژگی های دیگری غیر از آبرسانی به لب به آن اضافه شده است. برخی از بالم ها خاصیت ضدآفتاب دارند و علاوه بر رطوبت رسانی عمیق به پوست، مانع از این می شوند که تابش آفتاب، پوست لب را خشک و پوست پوست کند.

برخی از بالم ها خاصیت نرم نمایندگی دارند و با استفاده از آن، پوست لب شما نرم و یکدست می گردد. حتی ممکن است برخی از انواع بالم ها، حجم دهنده باشند.

این روزها برخی از انواع بالم لب، کمی رنگ هم دارند یعنی می توانند به راحتی جایگزین رژ لب شوند. اگر در تابستان دوست ندارید آرایش غلیظ داشته باشید و ترجیح می دهید مواد آرایشی کمتری روی پوستتان باشد، به جای رژ لب، از بالم لب رنگی بهره ببرید. این بالم ها رنگ های بسیار ملایمی دارند.

7. استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی

بسیاری از ما در طول روز از انواع ویتامین ها استفاده می کنیم تا کمبودهایی که ممکن است در رژیم غذایی وجود داشته باشد، با این مکمل ها تامین گردد. اما آیا تا به حال در خصوص استفاده موضعی از ویتامین ها فکر نموده اید؟

حتما می دانید که ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مثل روی، منیزیم، مس و آهن، نقش مهمی در سلامت پوست دارند. این مواد چه به صورت خوراکی مصرف شوند و چه در قالب محصولات بهداشتی مراقبت از پوست، استفاده موضعی داشته باشند، می توانند مفید باشند و پوست را از داخل و بیرون، تغذیه نمایند.

این روزها محصولات آرایشی که حاوی مواد دریایی مثلا جلبک دریایی باشند، این مواد معدنی را دارند. با امتحان کردن این محصولات می توانید تاثیر آن را روی پوست خود آنالیز کنید.

منبع: Vogue

منبع: دیجی استایل
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2251

به "7 ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید