62 درصد بازنشستگی های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است

به گزارش دیتاپد، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: 62 درصد بازنشستگی های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است.

62 درصد بازنشستگی های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ناهید حیدری در جلسه هم اندیشی اعضای کمیته های بدوی و تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان آور گفت: امروزه نیروی کار سالم یکی از شاخصه های توسعه یافتگی جامعه است و در کشور ما هم با توجه به اقتصاد مقاومتی و محور تولید نیروی کار سالم مورد نیاز است و توجه به این حوزه ضرورت دارد.

وی گفت: ما باید دارای نیرو های سالم باشیم تا وقتی که بعد از بازنشستگی در جمع خانواده قرار می گیرد سلامت خود را حفظ کرده باشد و با بیماری و فرسودگی در محیط خانواده قرار نگیرد.

حیدری با اشاره به اینکه تغییر نگرش در مشاغل سخت و زیان آور ضروری است، گفت: این نوع نگرش تغییر نمی کند مگر با آموزش که نوع نگاهمان را به مشاغل سخت و زیان آور تغییر دهیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: نباید به بهانه بازنشستگی زودهنگام و استفاده از سنوات ارفاقی سلامت نیروی کار را به مخاطره بیندازیم که با فلسفه وجودی تأمین اجتماعی و قانون کار هم مغایرت دارد.

وی گفت: 13 گروه شغلی وجود دارد که جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و در تبصره 2 ماده 76 قانون به صراحت اعلام شده که اصلاح و استانداردسازی محیط کار انجام شود و امیدواریم که این اصل از قانون مغفول نماند.

حیدری بیان داشت: از دهه 60 تاکنون تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی 8 برابر افزایش یافته، ولی تعداد خروجی ها و بازنشستگان 19 برابر شده است و از این میان 35 درصد بازنشسته ها مربوط به بازنشستگی زودهنگام و از بازنشستگان زودهنگام هم 62 درصد مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: این آمار به نحوی زنگ خطر محسوب می شود و باید در این خصوص آسیب شناسی صورت بگیرد که به این مقوله از زاویه های مختلف بنگریم و نشان می دهد که تعداد زیادی از کارگران هنگام بازنشستگی دچار مسائل جسمی و روانی می شوند.

وی گفت: این که 62 درصد از نیرو های فعال و حرفه ای در خدمات تولیدی به دلیل عدم رعایت آلایندگی های محیطی به صورت زودهنگام بازنشسته شوند به تولید لطمه می زند و میانگین محاسباتی نشان می دهد که این بازنشستگان در حدود 30 سالگی از کار دست می کشند و 10 سال از سن مقرر زودتر بازنشسته می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 643

به "62 درصد بازنشستگی های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 درصد بازنشستگی های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید