10 سال معافیت مالیاتی برای پروژه های واگذار گردیده به بخش خصوصی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید گفت: استفاده از ظرفیت مدیران و نمایندگان در پیشبرد توسعه استان نقش بسزایی ایفا می نماید.

10 سال معافیت مالیاتی برای پروژه های واگذار گردیده به بخش خصوصی

وی اضافه نمود: طی 4 ماه اول سالجاری وضعیت شاخص های اقتصادی استان نسبت به مشابه سال قبل بهتر گردیده است و شاهد تغییر وضعیت در این خصوص بودیم لذا احتیاج به حرکت مضاعف مدیران در حوزه های مختلف است.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: اگر چه در نرخ بیکاری نیز کاهش خوبی داشتیم و دیگر در رتبه اول کشوری نیستیم اما ممکن است بحث زلزله در این خصوص دخیل باشد بنابراین باید ببینیم طی سه ماه بعد این وضعیت به چه صورت خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی با بخش خصوصی ابراز داشت: در این جلسات باید مدیران کمک نمایند تا شاخص های کسب و کار بهبود پیدا کند و باید بدانیم این دور از ذهن نیست.

بازوند گفت: طی 6 ماه با تلاشهایی که در بهبود کسب و کار صورت گرفت توانستیم از رتبه 31 به رتبه 28 کشوری کاهش پیدا کنیم و این بسیار مطلوب است چرا که سرمایه گذار بحث بهبود کسب و کار استان را مد نظر می گیرد و اگر این بهبود مناسب نباشد به دلیل احساس ریسک سرمایه گذاری بالا در استان سرمایه گذاری نخواهد کرد.

وی همچنین به رشد 44 درصدی صادرات استان طی 4 ماهه نخست سال جاری اشاره نمود و اضافه نمود: ما باید در تحریم، بحث مرزها را یک فرصت بدانیم و بخش خصوصی در این راستا باید فعالیت چشمگیری داشته باشد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در بحث پروژه های عمرانی که به بخش خصوصی واگذار می گردد توقع داریم اتاق بازرگانی پیشگام باشد و لازم است بدانید این پروژه ها درصورت واگذاری از 10 سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بودکه یک مشوق بسیار خوب محسوب می گردد.

بازوند یکی از مصوبات راهگشای سران سه قوه را موضوع واگذاری طرح های راکد و نیمه کاره به بخش خصوصی دانست و گفت: واگذاری پروژه های راکد استان به بخش خصوصی به رونق اقتصادی کمک می نماید.

وی ادامه داد: مطابق تبصره 16 قانون بودجه سال 97 به طور صریح در قانون قید گردیده که به منظور تشویق تولیدنمایندگان و تسریع مطالبات بانکها و موسسات مالی و اعتباری چنانچه بدهی معوق خود را که تا خاتمه سال 96 سررسید گردیده باشد از تاریخ سررسید تا خاتمه شهریور 97 تسویه نماید نماینده بانکهای مالی و اعتباری موظف هستند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه تسویه نمایند که این فرصت خوبی برای بخش خصوصی است.

بازوند یادآور شد: این مصوبه یک ماه فرصت دارد و بخش خصوصی باید از این یک ماه نهایت استفاده را ببرد و منتظر لایحه دو فوریتی برای تمدید این فرصت نباشد.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در استان شکل بگیرد با این سیستم های دست و پا گیر اصلا امکان پذیر نیست.

بازوند گفت: در این راستا اگر مدیری بخواهد داخل جلسات از جمله جلسه شورای مصاحبه حضور پیدا کند و برای مصوبات بگوید از تهران اجازه بگیرم اصلا قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 16

به "10 سال معافیت مالیاتی برای پروژه های واگذار گردیده به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سال معافیت مالیاتی برای پروژه های واگذار گردیده به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید