کشف و جمع آوری بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز

به گزارش دیتاپد، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تا به امروز و از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.

کشف و جمع آوری بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدحسن متولی زاده امروز (دوشنبه) افزود: جمع آوری این دستگاه ها با کمک گزارش های مردمی ممکن شده است.

وی ادامه داد: مردم احساس کرده اند و اطلاع یافته اند که فعالیت این دستگاه های غیرمجاز علاوه بر آسیب به شبکه برق به تاسیسات خود آن ها هم خسارت وارد می کند.

مدیرعامل توانیر گفت: همچنین مردم آگاهی یافته اند که فعالیت مراکز غیرمجاز باعث کمبود برق در کشور می شود.

متولی زاده گفت: بر این اساس مردم اطلاعات بیشتری در اختیار ماموران شرکت های توزیع قرار داده اند که منجر به کشف و ضبط این دستگاه ها شده است.

وی از تشدید برخورد با فعالیت این نوع دستگاه ها با توجه به فرایند افزایش مصرف برق خبر داد و گفت: خاطیان با کمک قوه قضائیه به مجازات می رسند.

به گزارش ایرنا، به فرایند استخراج ارز های دیجیتال، صنعت ماینینگ و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا فارم گفته می شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و در نهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می شود که به نام یک پول مجازی می توان برای مبادلات مالی از آن استفاده کرد.

موضوع ماینینگ (استخراج ارز های مجازی) که موضوعی ناشناخته در کشور به تعداد می رود، در روز های اخیربه دلیل نگرانی از افزایش مصرف برق و احتمال کمبود این حامل انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

مصرف بالای برق از طریق دستگاه های استخراج ارز های دیجیتال و مجازی، همواره تهدیدی برای صنعت برق به تعداد می رود. البته گفته می شود این تهدید بیشتر از سمت استخراج کنندگان غیرمجاز ارز های مجازی است تا کسانی که به صورت مجاز اقدام به این کار می کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1882

به "کشف و جمع آوری بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و جمع آوری بیش از 190 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید