چرخش بالای اومیکرون در تهران، 15850 مراجعه در شبانه روز گذشته

به گزارش دیتاپد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بالای اومیکرون، گفت: بالا رفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

چرخش بالای اومیکرون در تهران، 15850 مراجعه در شبانه روز گذشته

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی اظهار کرد: تعداد موارد نو در 24 ساعت گذشته در استان تهران به 250 مورد رسیده که 142 بیمار نو در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب تعداد بیماران بستری با تشخیص کرونا در تهران به عدد دو هزار و 357 بیمار می رسد، اضافه نمود: قریب 699 نفر از این بیماران در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در شبانه روز گذشته مقدار مراجعان بخش های سرپایی درمانی و بهداشتی در تهران بالغ بر 15 هزار و 850 بیمار است.

زالی تاکید نمود: به طور کلی در مجموع 48 درصد تست های پی سی آر هفته گذشته شهروندان تهرانی که به مراکز درمانی و یا سرپایی مراجعه داشته اند مثبت بوده، این در حالی است که این عدد در مقایسه با هفته گذشته عدد 10 تا 15 درصد اعلام شده بود.

وی تاکید نمود: بالا رفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواهان رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در فضا های مسقف و پرتراکم خصوصاً انجام سریع تر واکسیناسیون نوبت سوم شد.

زالی گفت: در حال حاضر مجموع افراد واکسینه شده در برابر کرونا در تهران بالغ بر 23 میلیون و 500 هزار نفر است که سه میلیون و 540 هزار نفر تا کنون نوبت سوم را دریافت نموده اند، 9 میلیون و 400 هزار نفر نوبت دوم و مجموع افرادی که در نوبت اول واکسینه شده اند 10 میلیون و 520 هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2214

به "چرخش بالای اومیکرون در تهران، 15850 مراجعه در شبانه روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش بالای اومیکرون در تهران، 15850 مراجعه در شبانه روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید