پیش فروش بدون قرعه کشی شاهین از فردا، اختلاف قیمت کارخانه و بازار

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، گروه خودروسازی سایپا، پیش فروش خودروی شاهین را بدون انجام قرعه کشی از فردا شروع می نماید. متقاضیان تا تکمیل ظرفیت فرصت ثبت نام دارند.

پیش فروش بدون قرعه کشی شاهین از فردا، اختلاف قیمت کارخانه و بازار

سایپا دومین مرحله از پیش فروش این محصول را از فردا (8 اردیبهشت) ساعت 10 صبح شروع می نماید. این امر تا تکمیل ظرفیت ادامه می یابد.

در این مرحله از فروش، شاهین جی عرضه می گردد. زمان تحویل این خودرو در ماه های مرداد و شهریور در نظر گرفته شده است. بر این اساس متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام خودرو یاد شده اقدام نمایند (سایپانیوز).

شاهین در بازار چند

به گزارش خبرنگاران، قیمت کارخانه ای این خودرو، 343 میلیون و 580 هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود 365 تا 370 میلیون تومان است. این ارقام نشان می دهد که خریداران باید شاهین.جی را در بازار حدود 21 تا 26 میلیون تومان گران تر از کارخانه خریداری نمایند.

تا چندی پیش، این خودرو از معدود محصولاتی محسوب می شد که قیمت کارخانه ای آن از بازار بیشتر بود.

مشخصات فنی

آنگونه که باما گزارش داده است، در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار گردید، سایپا برای اولین بار از خوردویی نو بنام رهام رونمایی کرد.

قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. پایان نیز بعد از پیشنهاد بعضی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با پیگیری های گروهی از حامیان محیط زیست، سایپا به منظور حفاظت از گونه درحال انقراض شاهین ایرانی، پیشنهاد تغییر نام این خودرو را پذیرفت. نهایتا در اسفندماه 98 نامش را از رهام به شاهین تغییر داد.

سایپا شاهین، نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات نو این شرکت در سال های بعد از 1400 باشد.

یعنی علاوه بر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی در سگمنت کراس اور و بعلاوه هاچ بک. سایپا به لطف پلتفرم نو SP، حالا به فکر حضور جدی ترش در بازار روسیه و اروپای شرقی هم افتاده است. تا جایی که حتی سایپا گفته که این خودرو در تست های تصادف موسسه ایمنی euroNCAP توانایی کسب 3 ستاره ایمنی را دارد؛ اتفاقی که تا به امروز در صنعت خودروسازی کشورمان، سابقه نداشته است.

خودروی شاهین سایپا

موتور

سایپا در ابتدا می خواست شاهین را با موتور نو BM16 برلیانس به بازار بفرستد اما بعدها تصمیمش را عوض کرد و موتور M15-T توربوشارژ را روی آن واقع شده است. این موتور با اینکه در نسخه تنفس طبیعی اش، روی تیبا و ساینا و کوییک هم نصب شده ولی بدلیل نصب توربو و بعلاوه پاس کردن استاندارد یورو5، تغییرات بسیار زیادی روی آن اجرا شده است طوری که حالا می توان آن را یک موتور کاملا نو محسوب کرد.

سایپا بعد از آنکه سیستم نام گذاری تیپ های محصولاتش را در تابستان 99 تغییر داد، آپشن های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا شاهین G معرفی گردید.

در شاهین اس، سایپا 4 آپشن سانروف، مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)، تهویه اتومات و دکمه های کنترلی روی فرمان را حذف نموده بود.

آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیش فروش خودرو دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2220

به "پیش فروش بدون قرعه کشی شاهین از فردا، اختلاف قیمت کارخانه و بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش بدون قرعه کشی شاهین از فردا، اختلاف قیمت کارخانه و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید