هشدار فیسبوک نسبت به تاثیرگذاری عوامل خارجی بر انتخابات 2020 آمریکا

به گزارش دیتاپد، مدیر فنی فیسبوک در گفت وگو با نشریه آلمانی، از کوشش عوامل خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، همانند دوره پیشین اطلاع داد.

هشدار فیسبوک نسبت به تاثیرگذاری عوامل خارجی بر انتخابات 2020 آمریکا

مسئولان شبکه اجتماعی فیسبوک این احتمال را مطرح می نمایند که عوامل خارجی بار دیگر به دنبال تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده با استفاده از شبکه های اجتماعی هستند.

مایک شروپفر مدیر فنی فیسبوک در همین رابطه به نشریه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت: عوامل خارجی دوباره کوشش خواهند کرد تا بر انتخابات سال 2020 آمریکا تأثیر بگذارند، اما شکل عملکرد آنها با آنچه در سال 2016 انجام دادند متفاوت خواهد بود.

به گفته وی، این شرکت آمریکایی میخواهد برای جلوگیری از این اتفاق و ممانعت از گسترش تبلیغات منفی و نفرت پراکنی در فیسبوک از هوش مصنوعی استفاده کند.

شروپفر همچنین اذعان کرد که فیسبوک در این راه با افرادی طرف است که ممکن است راه های مختلفی را برای اقدامات خود محاسبه نموده باشند که در این وضعیت هیچگاه نمی توان تمام کپی های چنین تبلیغات و نفرت پراکنی هایی را پیدا کرد.

این مدیر فیسبوک تاکید نمود، این شبکه اجتماعی می خواهد مصادیق مضامینی را که در اینترنت سانسور خواهند شد، اعلام کند.

شروپفر به این سووال که آیا فیسبوک باید درباره مسایل اساسی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تصمیم گیری کند؟ پاسخ منفی داد.

از نظر این مدیر فیسبوک، این نقش که چه مضمونی مناسب و چه مضمونی نامناسب است باید به جامعه سپرده گردد. اما دست کم فعلا نقش و اقدام خود افراد که فیسبوک به خاطر آن در ماه های گذشته هدف انتقادها قرار گرفته بود، اجتناب ناپذیر است.

این در حالیست که شبکه های اجتماعی همیشه برای انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و جعلی مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی منتقدان ترامپ فیسبوک را متهم نموده اند که برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، مورد سوءاستفاده عوامل روسیه قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 441

به "هشدار فیسبوک نسبت به تاثیرگذاری عوامل خارجی بر انتخابات 2020 آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فیسبوک نسبت به تاثیرگذاری عوامل خارجی بر انتخابات 2020 آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید