موبایل از 1 تا 3 میلیون تومان، چی بخریم؟

به گزارش دیتاپد، وب سایت آی تی رسان: زندگی در دنیای امروز به طرز شگفت آوری با دنیای فناوری گره خورده و به سختی می شود کسی را پیدا کرد که حداقل بخشی از امورات خود را با گوشی موبایل انجام ندهد. با وجود برند های و نمونه های مختلف در بازار خرید یک گوشی موبایل که متناسب با نیاز های روزمره ما باشد و از قیمتی مناسب برخوردار باشد به عملی طاقت فرسا تبدیل شده است.

موبایل از 1 تا 3 میلیون تومان، چی بخریم؟

در این مطلب تصمیم گرفته ایم که تا مقالاتی چهارگانه را به منظور راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه های قیمتی مشخص برای شما همراهان منتشر کنیم تا به آسانی بتوانید گوشی متناسب با خودتان را تهیه کنید و با بهترین های موجود در بازار آشنا شوید.

در بازه قیمتی 1 تا 3 میلیون تومان بیشترا محصولات پایین رده ای قرار دارند که در سال های اخیر پیشرفت های بسکمک به خود دیده و شرکت های سازنده به نوعی آن ها را به روزتر از همیشه روانه بازار کرده اند.

مدل های معرفی شده نه تنها هنگام استفاده روزانه مسئله ای برای کاربر ایجاد نمی نمایند بلکه نمونه های گران تر معرفی شده در این رنج قیمتی قادر هستند، اغلب بازی های پرطرفدار را اجرا و خریداران را بیش از پیش از انتخاب شان راضی نمایند.

1. نوکیا 2.2

گوشی نوکیا 2.2 ارزان ترین گزینه موجود در این لیست بوده که از نمایشگر 5.71 اینچی بهره می برد که به خاطر پردازنده ضعیف و چهار هسته ای MT 6761 مدیاتک و باتری 3000 میلی آمپری عمر باتری بسیار مناسبی را برای خریداران به ارمغان خواهد آورد.

این دستگاه دوربین اصلی 13 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارد که البته نباید انتظار ثبت تصاویر حرفه ای از آن داشته باشید. نوکیا 2.2 در دو مدل 2 یا 3 گیگابایت رم عرضه می گردد که به ترتیب دارای 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند و توصیه ما خرید مدل دارای حافظه رم بیشتر است چراکه عملکرد روان تری از خود به نمایش گذاشته و خبری از لگ نیست.

این دستگاه انتخاب مناسب برای کسانی است که قصد دارند با صرف کمترین هزینه، یک گوشی اندرویدی با عملکرد قابل قبول خریداری نمایند و قصد انجام بازی های سنگین مثل: پابجی و… را ندارند.

میانگین قیمت:

یک میلیون و هفتصد هزار تومان

2. سامسونگ گلکسی A 10 s

با عبور از شرکت فنلاندی به کهکشان نام آشنای کره ای ها میرسم که محصولات متعددی را در بازه 1 تا 3 میلیون تومان در ویترین فروشگاه ها قرار داده اند، اما A 10 s یکی از مناسب ترین گزینه هاست. این گوشی موبایل کمی از همتای خود یعنی A 10 گران تر بوده، ولی امکانات قابل توجهی مثل دو سنسور دوربین اصلی 13 و 2 و لنز سلفی 8 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و باتری حجیم 4000 میلی آمپری دارد.

این محصول از رم 2 و حافظه 32 گیگابایتی استفاده می کند که قادر است اندروید 9 را بدون لگ و کندی در استفاده های روزمره اجرا نماید. از دیگر نکات مثبت این اسمارت فون می توان به عمر باتری عالی و نمایشگر بزرگ 6.2 اینچی با طراحی U شکل اشاره نمود.

میانگین قیمت:

دو میلیون و چهارصد هزار تومان

3. شیائومی ردمی 8 A

سری ردمی همیشه جزو گوشی های پرطرفدار و محبوب شرکت شیائومی محسوب می گردد که علاوه بر قیمت مناسب، امکانات قابل قبولی را هم به همراه دارد. ردمی 8 A نیز از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن لنز دوربین اصلی 12 و سلفی 8 مگاپیکسلی، نمایشگر 6.2 اینچی از نوع ال سی دی و 2 یا 3 گیگابایت رم به انتخاب کاربر گزینه ایده آلی برای خریداران این محدوده قیمت به شمار می رود.

باید اضافه کرد که این محصول از تراشه اسنپ دراگون 439 و باتری عالی و حجیم 5000 میلی آمپری بهره می برد که بدون تردید عمر باتری طولانی تری نسبت به دیگر گزینه های این لیست دارد. همچنین کاربر می تواند با استفاده از پورت USB تایپ C و شارژ سریع 18 واتی، در زمان کمتری انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. ردمی 8 A مشابه نمونه های پیشین از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می کند.

میانگین قیمت:

دو میلیون و سیصد هزار تومان

باید عنوان کرد که یک مدل کمی پیشرفته تر از ردمی 8 A با نام ردمی 8 در بازار وجود دارد که با توجه به قیمت دو میلیون و هشتصد هزار تومانی ارزش خرید پایین تری از ردمی 8 A داشته چراکه تنها بهبودی که در آن مشاهده می گردد حافظه رم 4 گیگابایتی و استفاده از سنسور دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی در کنار همان دوربین 12 مگاپیکسلی است که قبل تر بکار گرفته شده بود و این افزایش قیمت، چندان توجیه پذیر و به صرفه نیست.

4. هواوی Y 9، 2019 و Y 9، 2019 prime

هرچند کمپانی هواوی با مسائل عدیده تحریم های آمریکا دست و پنجه نرم می کند، اما خب نباید از محصولات مناسب آن چشم پوشی نمود. این دستاورد هواوی با صفحه نمایش 6.5 اینچی و تنوع حافظه رم از 3 تا 6 گیگابایت در کنار حافظه داخلی 32 تا 128 گیگابایت یکی دیگر از بهترین گزینه های خرید است.

دو دوربین اصلی این دستگاه دارای دقتی 13 و 2 مگاپیکسلی هستند که سنسور دوم به منظور تشخیص عمق بکار گرفته شده است. پردازنده کایرین 710 در کنار چیپست گرافیک Mali G 51 نوید عملکردی قابل قبول را می دهد. ضمناً حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه واقع شده و یک باتری 4000 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این گوشی موبایل را برعهده دارد.

تنها عیب این محصول را باید در نبودن سرویس های گوگل و اجرا نشدن برخی برنامه ها به خاطر عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل دانست.

میانگین قیمت:

دو میلیون و هشتصد هزار تومان

مدل پرایم این اسمارت فون یعنی Y 9، 2019 Prime نیز چند ماهی می گردد که با افزایش قیمت 400 هزار تومانی در بازار عرضه شده و از طراحی فوق العاده زیبا و بدون ناچ که به کمک فناوری دوربین جهنده بدست آمده، استفاده می کند و یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی اضافه شده است. همچنین باید اضافه کرد هواوی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در مدل پرایم قرار داده درحالی که مدل معمولی دو لنز دوربین سلفی با رزولوشن 2 و 16 مگاپیکسل را در بریدگی ناچ، برای کاربران به ارمغان می آورد.

باید گفت در بررسی های صورت گرفته این گوشی یکی از بهترین اسمارت فون های اقتصادی معرفی شده که مجموعه قابلیت های متعددی مثل: دوربین خوب، عملکرد روان، طراحی عالی و عمر باتری مناسب را به خریداران ارائه می کند.

5. شیائومی ردمی نوت 8

با وجود این که ردمی نوت 8 کار سختی برای معرفی شدن به عنوان جایگزین گوشی محبوب ردمی نوت 7 داشت، اما شیائومی به خوبی توانست این کار را انجام دهد و بار دیگر یک گوشی اقتصادی با امکانات فوق العاده و عملکرد عالی رونمایی کند.

نمایشگر 6 اینچی، تراشه اسنپ دراگون 655 و گرافیک آدرنو 610، اثر انگشت و باتری 4000 میلی آمپری همگی بخشی (همراه با شارژ سریع 18 واتی) از امکانات فوق العاده این گوشی میان رده هستند.

ردمی نوت 8 به خوبی شما را در کار های روزانه همراهی می کند و به دلیل سخت افزار مناسب حتی قادر است بازی های محبوب مانند: پابجی و کال آف دیوتی را با کیفیتی مناسب اجرا کند.

شرکت سازنده در بخش حافظه رم و فضای ذخیره سازی دست کاربر را باز گذاشته و مدل های متعددی ارایه کرده که البته مدل پایه با رم 3 و حافظه 32 گیگابایت نیز بسیار مناسب و با کیفیت بوده و برای بیشتر خریداران نیازی به هزینه اضافی نیست.

البته مزایای ردمی نوت 8 به همین جا ختم نمی گردد و این دستگاه در زمینه دوربین علاوه بر لنز سلفی با دقت 13 مگاپیکسل، حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا دوربین چهارگانه با ترکیب سنسور های 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسل ماکرو و بازهم 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تجربه ای عالی را به تشنگان عکاسی هدیه می دهد.

بدون شک در بازه قیمتی مورد نظر این محصول با اختلاف در صدر قرار می گیرد و بهترین انتخاب خواهد بود، البته اگر قصد پرداخت حدبیشتر هزینه را داشته باشید.

میانگین قیمت:

سه میلیون و صد هزار تومان

در این رنج قیمتی مدل های ارزشمند دیگری نیز هستند که در صورتی که هیچ یک از موارد لیست بالا مناسب شما نبود می توانید سری به گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A 20 s بزنید این دستگاه نمایشگر 6.5 امولد اینچی و کیفیت دوربین متوسطی دارد، اما باتری و قدرت پردازشی مناسبی را نسبت به قیمتش در اختیارتان می گذارد.

مدل بعدی نوکیا 6.6 بوده که با ردمی نوت 8 در یک رده قرار می گیرد و دوربین سه گانه با ترکیب واید، اولترا واید و تشخیص عمق به ترتیب رزولوشن های16، 8 و 5 مگاپیکسل دارند. تراشه دستگاه اسنپ دراگون 636 است که فقط کمی از دستاورد شیائومی ضعیف تر و با 3 گیگابایت رم انتظار می رود به طور کلی عملکرد مشابهی را ارائه دهد. برگ بعدی نوکیا در این رقابت قیمت پایین تر است که بدون تردید کاربران زیادی را برای خرید نوکیا 6.6 مشتاق خواهد کرد. نظر شما چیست؟ شما کدام گوشی را ترجیح می دهید؟

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1231

به "موبایل از 1 تا 3 میلیون تومان، چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل از 1 تا 3 میلیون تومان، چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید