مشکل تامین نهاده های دامی حل خواهد شد؟

به گزارش دیتاپد، چالش تامین نهاده های دامی همچنان ادامه دارد. کمبود علوفه ناشی از خشکسالی در کنار نوسانات ارز، تحریم و محدودیت واردات نهاده ها صنعت پرورش دام و طیور در کشور را تحت تاثیر قرار داده و صدای اعتراض فعالان این بخش را درآورده است. حتی چندی پیش هم غلامعلی فارغی، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با توجه به وابستگی بیش از 60 درصد بخش دام کشور به علوفه داخلی و عدم تامین آن به علت خشکسالی گسترده، نسبت به گران شدن گوشت قرمز به ویژه از آبان ماه به بعد هشدار داده بود.

مشکل تامین نهاده های دامی حل خواهد شد؟

حالا اما عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران 4 راه چاره برای حل مسائل بازار نهاده های دامی و ساماندهی بازار پیشنهاد داده است. بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، محمد مهدی نهاوندی معتقد است: تامین مستمر و منظم ارز مورد احتیاج برای واردات نهاده های دامی با توجه به ضوابط اعتباری یکی از راه چارهها برای ساماندهی بازار نهاده های دامی است.

به باور او تامین نهاده های مورد احتیاج واحد های تولیدی به صورت تنخواه در مقابل اخذ تعهد ارائه محصول به شبکه های توزیع دومین راه چاره برای ساماندهی بازار نهاده های دام و طیور است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران ادامه می دهد: برای ساماندهی بازار نهاده های دامی ضروری است تا واحد های تولیدی که محصول را در قبال نهاده دریافتی تحویل شبکه های توزیع نداده اند از سامانه بازارگاه حذف شوند.

نهاوندی قطع سهمیه واحد های تولیدی که نهاده دریافتی دولتی را در بازار آزاد عرضه نموده اند را از دیگر راه چارههای ساماندهی بازار نهاده های دامی می داند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1923

به "مشکل تامین نهاده های دامی حل خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل تامین نهاده های دامی حل خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید