مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان برطرف گردد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پور ابراهیمی شنبه شب در مراسم شب فرش کرمان بیان داشت: یکی از ظرفیت های خیلی خوبی که در استان کرمان وجود دارد هنری است که از پیشینیان ما بر جا مانده که هم جنبه هنری دارد و هم جنبه اقتصادی و آن صنعت فرش کرمان است.

مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان برطرف گردد

وی اضافه کرد: در زمانی که شوک ارزی در اقتصاد ایران رخ داده و علی رغم همه نکاتی که موجب تورم در اقتصاد شده از صنعت فرش می توان به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مواد و مصالح مورد احتیاج صنعت فرش تحت تاثیر قیمت ناشی از تغییرات ارز قرار می گیرد اما ارزش اضافه نموده ناشی از آن می تواند یک جهش محسوب گردد.

پورابراهیمی توضیح داد: نام قالی استان کرمان یکی از نام های مطرح در اقتصاد استان به شمار می رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محدودیت های بخشی از بافندگان ما که کارت تخصصی بافندگی دارند بیمه است که تعدادی زیادی از این افراد نتوانسته اند از آن بهره مند شوند و این نیز متاثر از این موضوع است که عده ای تحت عنوان قالی بافی از بیمه قالی بافان استفاده می نمایند و حق این عزیزان زایل می گردد.

وی به تجمیع کارگاه های قالی بافی اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از کارهایی که در راستای رونق صنعت فرش اجرا شده تجمیع کارگاه های قالی بافی است در همین خصوص شرکت فرش توسط مجموعه سرمایه گذاری ملل خریداری شده که در فاز اول حدود 100 دار قالی و در ادامه تا 500 دار قالی در استان راه اندازی خواهد شد و ظاهرا این ساختمان جای مناسبی برای طراحی موزه فرش کرمان خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: قبلا کار کردن در صنعت فرش خیلی خوب نبود اما در حال حاضر جوانان تحصیلنموده ظرفیت خوبی را در این زمینه ایجاد نموده اند که در شرایط کنونی چه در کشور و چه در استان یک جهش اقتصادی برای فراوری و صادرات فرش به وجود آورده است که قبلاً مغفول مانده بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از هر گونه اقدامی که می تواند منجر به رونق اقتصادی در کرمان گردد حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 124

به "مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید