محاکمه متهمان پرونده کودتای اردن در جلسه ای غیرعلنی

به گزارش دیتاپد، دادگاه امنیت کشور اردن امروز (دوشنبه) محاکمه متهمان پرونده کودتا را در جلسه ای محرمانه آغاز کرد.

محاکمه متهمان پرونده کودتای اردن در جلسه ای غیرعلنی

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دادگاه امنیت کشور اردن امروز محاکمه دو متهم پرونده مشهور به کودتا یعنی باسم ابراهیم یوسف عوض الله و شریف عبدالرحمان حسن بن زید را در جلسه ای محرمانه آغاز کرده و به رسانه ها و چهره های حقوقی اجازه حضور در جلسه را نداد.

صبح امروز چند دستگاه خودروی شاسی بلند با شیشه های دودی که گمان می رود مربوط به پرونده کودتا بودند، وارد ساختمان دادگاه امنیت کشور شدند.

نمایندگان رسانه های اردنی با ده ها دوربین و میکروفون از صبح مقابل ساختمان دادگاه تجمع کرده و منتظر ورود متهمان و آغاز جلسه دادرسی بودند اما دادگاه تصمیم گرفت این جلسه به صورت محرمانه برگزار شده و متهمان هم با خودروهای شیشه دودی به ساختمان دادگاه منتقل شوند، موردی که تا به امروز در اردن برای هیچ زندانی مرتبط با پرونده های امنیت مشاهده نشده بود، همچنین هیچ یک از مسؤولان دولت امان اظهارنظری در این خصوص نداشتند.

این دادگاه پیشتر بر اساس ماده 149 قانون مجازات های تروریسم، دو متهم پرونده را به مخالفت با حاکمیت سیاسی موجود در اردن و بر اساس ماده 2 قانون مقابله با تروریسم در این کشور، آن دو را به انجام اقداماتی علیه امنیت کشور و ایجاد آشوب متهم کرد.

باسم عوض الله که در طول دو دهه اخیر یکی از نزدیک ترین چهره ها به قصر پادشاهی بوده، اکنون متهم اصلی پرونده کودتا در اردن است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1902

به "محاکمه متهمان پرونده کودتای اردن در جلسه ای غیرعلنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه متهمان پرونده کودتای اردن در جلسه ای غیرعلنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید