ماکت آیفون 13 پرو طراحی جدید ناچ آن را نشان می دهد

به گزارش دیتاپد، در حدود دو هفته پیش بود که تصاویری از پنل شیشه ای نمایشگر منتشر شد که ادعا می شد متعلق به سری آیفون های 13 است. در این تصاویر منتشر شده دیدیم که پنل شیشه ای نمایشگر آیفون های بعدی اپل دارای ناچ کوچکتری در مقایسه با ناچ کنونی است که اپل در سال 2017 و با رونمایی از آیفون X، از آن استفاده می نماید.

ماکت آیفون 13 پرو طراحی جدید ناچ آن را نشان می دهد

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

همچنین در این تصاویر منتشر شده شاهد سه پنل شیشه ای بودیم که به ترتیب به آیفون 13 مینی، با نمایشگر 5.4 اینچی، آیفون 13 و آیفون 13 پرو، با نمایشگر 6.1 اینچی، و در نهایت آیفون 13 پرو مکس، با نمایشگر 6.7 اینچی تعلق داشتند.

اطلاعات منتشر شده توسط نشریه ژاپنی Macotakara نشان می دهند که ناچ به کار رفته در آیفون 13 پرو دارای ارتفاع 5.33 میلی متر و عرض 26.8 میلی متر است. برای مقایسه باید بگوییم که ناچ به کار رفته در آیفون 12 پرو کنونی به ترتیب دارای ارتفاع و عرض 5.3 میلی متر و 34.83 میلی متر است.

با توجه به این ابعاد منتشر شده می توانیم بگوییم که اپل در آیفون 13 پرو با وجود کاهش عرض ناچ، از ناچی با ارتفاع بیشتر استفاده نموده است. به نظر می رسد که اپل با منتقل کردن اسپیکر انجام مکالمات به حاشیه بالایی نمایشگر، توانسته است که عرض این ناچ را کاهش دهد.

بعد از منتقل کردن اسپیکر انجام مکالمات به حاشیه بالای نمایشگر، گویا دیگر تغییر اتفاق افتاده مربوط به دوربین جلویی آیفون است. اپل در آیفون های کنونی دارای ناچ، دوربین جلویی را در سمت راست ناچ قرار داده است، اما به نظر می رسد که در سری آیفون های 13 این دوربین جلویی به سمت چپ ناچ منتقل شده است.

همچنین باید بگوییم که گویا ابعاد این ماکت ساخته شده از زنجیره تأمین نماینده قطعات اپل به دست آمده است. تولیدنمایندگان لوازم جانبی مانند قاب های محافظ، به طور معمول ماکت های شماتیکی را دریافت می نمایند تا بتوانند با استفاده از این ماکت درباره ساخت قاب های محافظ و محافظ های نمایشگر برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

به نظر می رسد که سری آیفون های 13، همانند آیفون های 12 کنونی دارای چهار عضو است. پس می توان گفت که سال جاری اپل هم از آیفون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچ، آیفون 13 و آیفون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچ و در نهایت آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچ رونمایی می نماید.

شایعه های منتشر شده نشان می دهند که ممکن است اپل از نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتز در مدل های پروی آیفون 13 استفاده کند و همچنین ممکن است که این مدل ها مجهز به نمایشگر های LTPO باشند.

  • نمایشگر LTPO چیست و چگونه مصرف انرژی را کاهش می دهد؟

انجام این کار توسط اپل باعث می گردد که این نمایشگر ها دارای نرخ نوسازی متغیری باشند و نمایشگر با توجه به نوع محتوای در حال پخش، نرخ نوسازی خود را مشخص کند. به عنوان نمونه این نمایشگر در زمانی که کاربر در حال اجرا بازی ویدیویی است می تواند با نمایش این بازی با نرخ نوسازی 120 هرتز تجربه روانی از بازی کردن را در اختیار کاربر بگذارد.

البته باید بگوییم که استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی متغییر باعث می گردد که در زمان های که احتیاج به نرخ نوسازی بالا نیست، به عنوان مثال در زمان فرستادن ایمیل یا پیغام متنی، نمایشگر با کاهش نرخ نوسازی در مصرف باتری صرفه جویی کند. در واقع نمایشگر در زمان نمایش یک محتوای ثابت این کار را با نرخ نوسازی بسیار کمی انجام می دهد.

دیگر اطلاعات منتشر شده درباره آیفون های 13 نشان می دهند که اپل در تمامی اعضای خانواده این آیفون ها از تراشه 5 نانومتری جدید A15 بایونیک استفاده خواهد نمود. گویا دوربین فوق عریض به کار رفته در تمامی این آیفون ها هم دارای گگرددگی دیافراگم f/1.8 خواهد بود که در مقایسه با گگرددگی دیافراگم دوربین فوق عریض آیفون های 12، f/2.4، پیشرفت بزرگی است.

  • آیفون SE 2023 ممکن است با نمایشگر بدون حاشیه حفره دار عرضه گردد

تحلیلگر با سابقه محصولات اپل، مینگ چی کو، پیش تر گفته بود که اپل توانسته است در فضای داخی آیفون های 13 بیشتر صرفه جویی کند تا بتواند از باتری هایی با ظرفیت بیشتر در آیفون های 13 استفاده کند. بدون شک استفاده از فناوری ارتباطی 5G و نمایشگر با نرخ نوسازی بالا باعث افزایش مصرف باتری در آیفون های 13 خواهد شد.

شما همچنین می توانید فیلم منتشر شده از ماکت آیفون 13 پرو را هم در ادامه مشاهد کنید.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل می خواهد در آیفون های 13 از آهن ربا های قوی تر برای اتصال لوازم جانبی MagSafe استفاده کند تا این آهن ربا ها در زمان اتصال لوازم جانبی مختلف عملکرد بهتری را داشته باشند.

به ماه فوریه (بهمن) برگردیم، در این ماه زنجیره تأمین نماینده قطعات اپل ادعا کردند که اپل می خواهد نسخه ای از آیفون های 13 را با حافظه داخلی 1 ترابایتی عرضه کند. اگر این ادعا به حقیقت تبدیل گردد، اولین باری خواهد بود که اپل آیفونی را با این مقدار حافظه داخلی عرضه خواهد نمود.

  • آیفون 13 ممکن است پورت جدیدی به جای لایتنینگ داشته باشد

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل در نسل های بعدی آیفون از نسخه خاصی از سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID قرار گرفته در زیر نمایشگر استفاده کند تا با استفاده از این کار بتواند نظر کاربرانی را که ترجیح می دهند برای تشخیص هویت از اثر انگشت استفاده نمایند را به خود جلب کند.

در نهایت باید بگوییم که انتظار نمی رود اپل در پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G آیفون های 13 تغییری را انجام دهد. همان گونه که می دانید اپل برای اولین بار در آیفون های 12 جدید از این فناوری ارتباطی استفاده کرد و این آیفون از هر دو سیگنال های Sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می نمایند.

در واقع سیگنال Sub-6GHz شامل سیگنال های با باند کم است که می توانند مسافت های بیشتری را طی نمایند اما شبکه 5G این نوع سیگنال ها دارای سرعت کمتری است. سیگنال های mmWave در واقع سیگنال هایی هستند که می توانند سریع ترین سرعت فناوری ارتباطی 5G را ارائه دهند اما این سیگنال ها سخت تر پیدا می شوند.

یک بار دیگر باید بگوییم که انتظار داریم اپل در ماه سپتامبر (شهریور) از آیفون های 13 جدید رونمایی کند. پیش بینی می گردد که برخلاف آیفون های 12، اپل سال جاری از آیفون های 13 بدون هیچ گونه تأخیری و در همان زمان همیشگی رونمایی از آیفون ها، رونمایی می نماید.

  • آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1697

به "ماکت آیفون 13 پرو طراحی جدید ناچ آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکت آیفون 13 پرو طراحی جدید ناچ آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید