لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان در دل خانه های خلاق و نو آوری

به گزارش دیتاپد، مشاور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید در دل خانه های خلاق و نوآوری شرکت های دانش بنیان که یکی از فرامین رهبری است توسعه پیدا کند.

لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان در دل خانه های خلاق و نو آوری

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پرویز کرمی مشاور علمی و فناوری رئس جمهور در نشستی که به منظور رونمایی از بازی هفت خان رستم که از سوی خانه خلاق و نوآوری ایلسا برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: درنگاه اول به بازی و تفریح های موجود همه افراد گمان می نمایند که بازی مختص بچه ها و است درصورتی که امروزه جز اقتصاد و صنایع خلاق است و صرفا برای تفریح نیست.

وی ادامه داد: از زمان حیات بشر بازی و تفریح بوده بلکه فقط شکل ظاهری آن تغییر نموده، اما ماهیت آن از همان دوره آموزش و یادگیری بوده.

مشاور علمی و فناوری رئس جمهور در رابطه با فراوری بازی های ایرانی گفت: خوشبختانه با پیشرفتی که در حوزه فراوری و ساخت بازی در کشور داشته ایم اگر روزی جلوی واردات بازی گرفته گردد خودمان می توانیم در این زمینه فراوری نماینده باشیم.

وی عنوان نمود: ستاد فناوری نرم و صنایع خلاق از خانه های خلاق و صنف فراوری و ساخت بازی حمایت می نماید و نیز پذیرای ایده ها و نظرات افراد متخصص در این زمینه است.

کرمی با اشاره به سفر های استانی رئس جمهور گفت: ساخت 5 خانه خلاق و یک پارک علم و فناوری در هر استان به تصویب رئیس جمهور رسیده است تا با ساخت این مراکز خلاق افراد متخصص و تربیت شوند.

وی اضافه نمود: باید در دل خانه های خلاق و نوآوری شرکت های دانش بنیان که یکی از فرامین رهبری است توسعه پیدا کند که برای تحقق این موارد سازمانهایی مانند ستاد فرمان اجرایی امام، کمیته امداد و... باید همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکراست، در این مراسم از بازی هفت خان رستم که برگرفته از شاهنامه فردوسی است رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2236

به "لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان در دل خانه های خلاق و نو آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان در دل خانه های خلاق و نو آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید