قطره آهن شیرخواران چگونه استفاده گردد، توصیه به مادران

به گزارش دیتاپد، رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره مصرف قطره آهن برای شیرخواران، نکاتی را متذکر شد.

قطره آهن شیرخواران چگونه استفاده گردد، توصیه به مادران

به گزارش مهر، فرشته رجحان گفت: به شیرخوارانی که در زمان مورد انتظار با وزن طبیعی و سالم به جهان آمده اند از انتها 6 ماهگی تا انتها 2 سالگی (24 ماهگی) روزانه یک میلی گرم آهن المنتال (خالص) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن داده می گردد و حداکثر مقدار آن روزانه 15 قطره است.

وی اضافه نمود: در بچه ها نارس، شیرخواران با وزن تولد کمتر از 2500 گرم و شیرخواران با وزن تولد بسیار کم (کمتر از 1500 گرم) چون ذخیره آهن کمتری دارند از هنگام 2 برابر شدن وزن تولد (حدود 2 ماهگی) باید مکمل آهن مصرف گردد و تا انتها دو سالگی ادامه یابد.

رجحان تاکید نمود: حداکثر مقدار قطره آهن در هر صورت برای کودک 15 قطره در روز است.

وی اظهار داشت: آموزش های لازم در مورد زمان آغاز و مقدار مناسب قطره های مکمل به وسیله مراقبان سلامت و بهورزان به مادران ارائه می گردد.

به گفته رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مکمل ها را باید در جای خشک و خنک، دور از نور و دسترس بچه ها نگهداری کرد.

وی تاکید نمود: قطره آهن را نباید به همراه شیر، چای، قهوه و دم نموده های گیاهی مصرف کرد.

رجحان به مادران توصیه کرد: قطره آهن را بین دو وعده شیردهی در عقب دهان شیرخوار بچکانید و پس از هربار مصرف به کودک کمی آب سالم و بهداشتی بدهید. سپس دندان های شیرخوار را با یک پارچه یا مسواک نرم پاک کنید.

رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: قطره آهن به طور طبیعی موجب تیره شدن رنگ مدفوع شیرخوار می گردد که جای نگرانی ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2438

به "قطره آهن شیرخواران چگونه استفاده گردد، توصیه به مادران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطره آهن شیرخواران چگونه استفاده گردد، توصیه به مادران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید