قدمت تاریخی سازه کشف شده درمشهد بیش از 100 سال است

به گزارش دیتاپد، مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت: سازه و طاقی که در پی اجرای پروژه جمع آوری آبهای سطحی دهم دی ماه جاری در منطقه ثامن مشهد کشف شد، دارای قدمت و ارزش تاریخی و معماری است.

قدمت تاریخی سازه کشف شده درمشهد بیش از 100 سال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، وفا ثابتی امروز دوشنبه 17 دی 97 با اعلام این خبراضافه نمود: مشخص دقیق قدمت تاریخی و هویت این اثر مستلزم تهیه طرح تحقیق و انجام عملیات حفاری و گودبرداری است که این امر به زمان احتیاج دارد.

او گفت: در مرحله اول ادامه اجرای بخشی از مسیر پروژه جمع آوری آبهای سطحی بلامانع اعلام شد و محدوده بقایای اثر معماری کشف شده به وسعت حدود 200 متر دست نخورده باقی خواهد ماند.

او با بیان اینکه آجرهای مربع شکل به کار برده شده در طاق کشف شده قدمت بیش از 100 سال را نشان می دهد گفت: چند نمونه آجر برای انجام آزمایشات دیرینه شناسی به آزمایشگاه میراث فرهنگی انتقال داده شده است.

ثابتی اضافه نمود: به هم ریختگی و به هم پاشیدگی در محل به واسطه اجرای عملیات حفاری موجب شده نتوان اظهار نظر دقیق در باره قدمت و معماری این اثر ارائه داد به همین دلیل احتیاجمند زمان بیشتری برای انجام اقدامات کارشناسی در این زمینه هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 130

به "قدمت تاریخی سازه کشف شده درمشهد بیش از 100 سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت تاریخی سازه کشف شده درمشهد بیش از 100 سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید