عملیات اجرایی 3 طرح ورزشی و اکوسیستم در دانشگاه بیرجند شروع شد

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/خراسان جنوبی عملیات اجرایی سه طرح ورزشی و اکوسیستم فراوری انرژی های تجدیدپذیر با مجموع اعتبار 12 میلیارد تومان در دانشگاه بیرجند شروع شد.

عملیات اجرایی 3 طرح ورزشی و اکوسیستم در دانشگاه بیرجند شروع شد

آیین شروع عملیات اجرایی زمین بازی های ساحلی، احداث سالن اسکواش و زمین های پدل اسکواش، تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی و اکوسیستم فراوری انرژی های تجدیدپذیر، امروز دوشنبه 3 آبان با حضور اعضای شورای دانشگاه، جمعی از مدیران و اعضای بنیاد حامیان دانشگاه در محوطه پردیس دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند در این آیین گفت: عملیات اجرایی پروژه های ورزشی محوطه زمین بازی های ساحلی و خاکی فوتبال، والیبال و کشتی ساحلی و تنیس خاکی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به وسیله بانک رفاه و بنیاد حامیان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی به علت وجود مسائل آبی در پردیس دانشگاه با اعتبار اولیه دانشگاه و بانک تجارت شروع شد که عملیات زیرسازی این پروژه در امسال انجام می گردد و سال آینده کفپوش مخصوص چمن مصنوعی اجرا خواهد شد.

وی گفت: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی حدود هفت میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

رییس دانشگاه بیرجند به شروع عملیات اجرایی یک سالن اسکواش و 2 زمین پدل اسکواش در این دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه ها با اختصاص اعتبارات دانشگاه و وزارتخانه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اجرای پروژه اکوسیستم فراوری انرژی های تجدیدپذیر دانشگاه گفت: با ایجاد یک نیروگاه 200 کیلوواتی در این محل که 50 کیلووات آن نصب شد و تا سرانجام امسال 50 کیلووات دیگر نصب خواهد شد، دانشگاه بیرجند در راستای مدیریت سبز 20 درصد انرژی خود را به وسیله نیروگاه های خورشیدی فراوری خواهد نمود.

خامسان اظهار کرد: بعلاوه پروژه راه اندازی آسباد که از آثار تاریخی استان است برای فراوری انرژی از نیروی باد با استفاده از دانش سنتی در این محل اجرا خواهد شد تا علاوه بر آشنایی دانشجویان با این دانش، بخشی از انرژی باد به برق فراوری گردد.

وی گفت: برای پروژه های عمرانی در بخش ورزشی بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که از محل بانک های عامل، اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و بنیاد حامیان تامین خواهد شد؛ بعلاوه برای فاز اول پروژه اکوسیستم اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2020

به "عملیات اجرایی 3 طرح ورزشی و اکوسیستم در دانشگاه بیرجند شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی 3 طرح ورزشی و اکوسیستم در دانشگاه بیرجند شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید