عضو شورای شهر: 20 درصد خانه های خالی کشور در تهران است

به گزارش دیتاپد، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی و لوکس را به شهرداری ها واگذار نمایید.

عضو شورای شهر: 20 درصد خانه های خالی کشور در تهران است

به گزارش ایسنا، میثم مظفر امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در شورای شهر گفت: 20 درصد از خانه های خالی کشور با عدد تقریبی 500هزار واحد در استان تهران است که برآورد می گردد 300هزار واحد آن در شهر تهران و 200هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

وی تاکید نمود: دلالان ملکی، املاک را در تهران خریداری می نمایند و طی یک دوره رکود 3 تا 6 ساله آن ها را خالی نگه می دارند و همزمان با پیک دوره ای تورم و افزایش قیمت مسکن، آن ها را می فروشند.

مظفر ادامه داد: خانه های خالی بلایی برسر بازار اجاره آورده که احتیاج به اقدام عاجل وجود دارد.

این عضو شورا با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به وسیله این سامانه های تخصصی که ایجاد کرده درلحظه می تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء نماید. فرض مثال شهرداری به راحتی می تواند به وسیله این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه های بالای 350 متر منطقه یک را بر اساس انتخاب سیستمی با کدپستی و مشخصات مالک اعلام نماید و شهرداری ابزار های مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه های خالی و چه مالیات بر خانه های لوکس در اختیار دارد.

مظفر اضافه نمود: اجرای این قانون بنظر می رسد تنها با همکاری شهرداری ها میسر و عملی است لذا اگر عایدی ناشی از این مالیات دراختیار شهرداری ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از 2 سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2260

به "عضو شورای شهر: 20 درصد خانه های خالی کشور در تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر: 20 درصد خانه های خالی کشور در تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید