عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، جذب 63 میلیارد ریال یاری های مردمی توسط مراکز نیکوکاری استان

به گزارش دیتاپد، جذب 63 میلیارد ریال یاری های مردمی توسط مراکز نیکوکاری آذربایجان شرقی، عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری استان و برگزاری نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور در دانشگاه تبریز، از مهم ترین اخبار کوتاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی است.

عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، جذب 63 میلیارد ریال یاری های مردمی توسط مراکز نیکوکاری استان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، حسین دشتی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: از مجموع یاری های جمع آوری شده توسط 53 مرکز نیکوکاری استان 52 میلیارد ریال یاری غیرنقدی و بقیه به صورت نقدی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز نیکوکاری باهدف حذف بوروکراسی اداری، شناسائی نیازمندان و جذب خیران راه اندازی شده است، اضافه کرد: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفاً تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه 69 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 135 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را یاری های مردمی تشکیل می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جذب 53 هزار خیر نیکوکار توسط مراکز نیکوکاری استان در سال 94 اطلاع داد و اضافه کرد: این مراکز در سال گذشته بالغ بر 130 میلیارد ریال یاری های مردمی جمع آوری کردند.

دشتی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری یاری های مردمی را جمع آوری نموده و در اختیار نیازمندان قرار می دهند، اعلام کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی یاری به نیازمندان داشته است.

وی با تأکید به اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی ترین وظیفه مراکز نیکوکاری در محلات است، اضافه کرد: فلسفه و ماهیت تشکیل شبکه های نیکوکاری در موضوع قرار دریافت مردم و معتمدان محلات در یاری رسانی به نیازمندان است.

عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان شرقی

امیر حجازی در نشست با مدیران و مالکان هتل های استان در محل سالن همایش مجتمع پتروشیمی تبریز، با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان، گفت: باید با وحدت جمعی فعالان گردشگری استان برای تداوم این صنعت در تمام ماه های سال چاره ای اندیشیده و پتانسیل های این صنعت در رشد مالی بالفعل گردد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر بسته های متنوعی با همکاری تمامی اصناف و اتحادیه های استان در کنار تشکل های گردشگری برای چهار فصل کردن گردشگری استان در حال آماده سازی است که به زودی با جزئیات کامل عرضه خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در آموزش و تعلیم نیروی انسانی متخصص برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالا بردن بهره وری بسیار مهم و حیاتی است، گفت: این مهم نیازمند نقش فعال مدیران و رهبری نیروهاست تا اطمینان حاصل نمایند که راهبردهای پیش بینی شده و اقدامات لازم برای درک و شناخت سرمایه انسانی و سرمایه گذاری روی آن اثربخش بوده است.

وی با اشاره به موضوع استانداردسازی خدمات هتل های استان برای رونق گردشگری در سال 2018 توضیح داد: ارتقاء سیستم هتلداری نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری کارآمد است. استانداردسازی و بهسازی فضاها و امکانات مراکز اقامتی بستر مناسب در جهت رشد و توسعه صنعت هتلداری و گردشگری استان را فراهم می سازد.

حجازی نقش سرمایه گذاری را در توسعه گردشگری یک نقش حیاتی، اصلی و بنیادی دانست و گفت: صنعت هتلداری یک فعالیت مالی وابسته به فرایند سرمایه و اقتصاد بازار است و به همین دلیل توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم در سایه همکاری و همدلی به صورت جدی تر با در دست داشتن برنامه های شفاف و یکپارچه فرصت های مناسبی پیش روی رشد و شکوفایی گردشگری استان قرار گیرد و این صنعت شاهد تحولی پایدار درشان تبریز 2018 باشد.

برگزاری نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور در دانشگاه تبریز

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام یافته در دبیرخانه منطقه و دانشگاه تبریز، گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، اقدامات و کارهای مختلف و خوبی با مساعدت معاونت های دانشجویی، مدیران و متولیان امر دانشگاه های منطقه در حوزه دانشجویی انجام شده است.

وی با اشاره به نحوه ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان این دانشگاه اضافه کرد: بر اساس قانون، برای دانشجویان کارشناسی ارشد فقط چهار ترم و دکتری هشت ترم به عنوان سنوات مجاز خوابگاه و خدمات تغذیه ارائه می گردد، اما برای یاری به دانشجویان جهت ارائه رساله بهتر و دقیق بیشتر در آن، علاوه بر سنوات مجاز یک نیمسال بیشتر خدمات خوابگاه و تغذیه ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، نحوه ارائه مجوز خوابگاه های خودگردان، بیمه دانشجویی، آنالیز نتایج حاصله طرح سیمای زندگی، وام های دانشجویی، اهتمام به فعالیت های مرکز مشاوره و همکاری با شوراهای صنفی دانشجویان، از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

در این نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های تبریز، زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، ارومیه، صنعتی ارومیه، بناب، مراغه، دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز شرکت داشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 807

به "عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، جذب 63 میلیارد ریال یاری های مردمی توسط مراکز نیکوکاری استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان شرقی، جذب 63 میلیارد ریال یاری های مردمی توسط مراکز نیکوکاری استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید