ضرورت توجه مسئولان کشوری به تجهیز و تقویت مرزها

به گزارش دیتاپد، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزبانی در تأمین امنیت کشور نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: به کمک خداوند و توجه ویژه مسئولان بر تجهیز و تقویت مرزها، در یک فرایند 4 یا 5 ساله می توان مرزها و یگان های مرزی کشور را به حد مطلوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران رساند.

ضرورت توجه مسئولان کشوری به تجهیز و تقویت مرزها

به گزارش خبرنگاران، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگان های مرزی هویزه و دشت آزادگان، با تشریح شرایط مرزهای استان خوزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران 1600 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که 310 کیلومتر از این نوار مرزی که رودخانه ای و خشکی است مربوط به این استان است و با کوشش های شبانه روزی مرزبانان و اجرای گشت های مشترک توسط آنها دو کشور ایران و عراق در مرزها، امنیت مطلوبی در این منطقه ازکشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نشاط و شادابی وصف ناپذیری در روحیه مرزبانان وجود دارد، گفت: کشور با ثبات و مقتدری در منطقه هستیم. مرزهای مستحکم و سربازان جان بر کفی داریم که در کنار یکدیگر با درک درست از خدمت به امنیت کشور، از حریم و مرزهای کشور پاسداری و حراست می نمایند.

فرمانده مرزبانی ناجا روحیه مرزبانان را همچون روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و توضیح داد: خون شهدای این منطقه هم امتداد خون امام حسین (ع) است که در این دیار برای بقای اسلام ریخته شده استو رزمندگان مرزبانی با همان ایده و انگیزه از سرحدات ایران دفاع می نمایند و حس غرور به وطن در همه آن ها نمایان است.

گودرزی با بیان اینکه مرزبانی یکی از ایستگاه های اثرگذار در تامین امنیت کشور است، اظهارکرد: مرزبانان در دمای بالای 46 درجه از مرزهای کشور مراقبت می نمایند و امروز امنیت کشور در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است و هیچ گونه دغدغه ای برای امنیت وجود ندارد.

وی بر هوشمندسازی، تجهیز و انسداد نوار مرزی تأکید کرد و گفت: تجهیز و تقویت انسداد فیزیکی و اپتیکی و الکترونیکی مرز نیازمند عزم جدی مجلس شورای اسلامی است و باید در رابطه با این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانی نیازمند حمایت دولت نیز است، توضیح داد: دولت در گذشته مساعدتی به تجهیز و تقویت مرزهای کشور داشتند، ولی با توجه به گستردگی مرزها، نیازمند توجه بیشتر دولت به این امر هستیم تا اقدامات مرسوم در مرز مانند دیوارکشی، کانال کشی و ... صورت پذیرد و عقب ماندگی موجود کاهش یابد.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توجه ویژه ای به مرزها دارند، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح یاری های شایانی در امر تجهیز و تقویت مرزها به نیروی انتظامی و مرزبانی داشته که با وصول اعتبار در یک فرایند 4 یا 5 ساله می گردد مرزها و یگان های مرزی کشور را به حد مطلوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی رساند.

بنا براعلام سایت پلیس وی در سرانجام بر تقویت ناوگان خودرویی و شناوری مناسب، پر تحرک و سبک در این منطقه تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1265

به "ضرورت توجه مسئولان کشوری به تجهیز و تقویت مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه مسئولان کشوری به تجهیز و تقویت مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید