شناسایی مناطق در خطر آتش سوزی با هوش مصنوعی

به گزارش دیتاپد، با نزدیک شدن به فصل آتش سوزی، هوش مصنوعی می تواند مناطق خطرناک را با استفاده از تصاویر ماهواره ای معین کند.

شناسایی مناطق در خطر آتش سوزی با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک کرانچ، با نزدیک شدن به فصل آتش سوزی، هوش مصنوعی می تواند مناطق خطرناک را با استفاده از تصاویر ماهواره ای معین کند.

ایالات متحده آمریکا در طول چند سال گذشته با افزایش درجه حرارت و تغییر الگوهای آب و هوا از آتش سوزی های ویرانگر رنج می برد.

برای یاری به این موضوع، محققان استنفورد راهی برای ردیابی و پیش بینی مناطق خشک و در معرض خطر با استفاده از یادگیری ماشینی و تصاویر ماهواره ای پیدا نموده اند.

در حال حاضر نحوه آزمایش جنگل ها و گلخانه ها برای حساسیت به آتش سوزی با جمع آوری دستی شاخه ها و شاخ و برگ و آزمایش میزان آب آنها است؛ این روش دقیق، قابل اعتماد و سخت است.

خوشبختانه اخیراً سایر منابع داده نیز در دسترس قرار گرفته اند؛ ماهواره های Sentinel و Landsat آژانس فضایی اروپا گویا تصاویری از سطح زمین را گردآوری نموده اند که اگر با دقت مورد آنالیز قرار بگیرند، می توانند منبع ثانویه ای برای ارزیابی خطر آتش سوزی باشند.

پیشرفتی که تیم استنفورد از آن بهره می برد، این است که هوش مصنوعی نیز به یاری تصاویر ماهواره ای مناطق پرخطر را شناسایی می نماید.

این پژوهش در مجله Remote Sensing of Environment منتشر شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1199

به "شناسایی مناطق در خطر آتش سوزی با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مناطق در خطر آتش سوزی با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید