تایم لپس یک روز در درسدن

به گزارش دیتاپد، جاهای دیدنی درسدن، تلفیقی از معماری های مدرن و سنتی، در کنار جاذبه هایی طبیعی است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

تایم لپس یک روز در درسدن

درسدن (Dresden)، چهارمین شهر بزرگ آلمان و مرکز استان زاکسون است. تاریخچه سکونت انسان ها در منطقه ای که شهر درسدن در آن واقع شده است، به دوران پارینه سنگی می رسد؛ اما نخستین اسناد مکتوب از تمدن و پایه گذاری این شهر، متعلق به سال 1206 میلادی است؛ زمانی که از این شهر، به عنوان ییلاقی سلطنتی استفاده می شد. تا اواسط قرن بیستم، درسدن به واسطه قدمت طولانی و تاریخ غنی، یکی از مهم ترین شهرهای اروپا به شمار می رفت؛ اما سرنوشتی تلخ انتظار این شهر را می کشید و در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم، درسدن با هجوم بمب افکن های ارتش متفق ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، کاملا ویران شد و هزاران نفر جان باختند.

درسدن در دوران پس از جنگ و به خصوص پس از فروپاشی دیوار برلین، بازسازی شد و در کنار بناهای تاریخی، سازه هایی مدرن نیز در این شهر به وجود آمد؛ اما روزهای تاریک این شهر هنوز ادامه داشت و در سال 2002، سیلی بزرگ بار دیگر درسدن را تا مرز نابودی پیش برد. خوشبختانه روحیه تسلیم ناپذیر آلمانی دوباره این شهر را بازسازی کرد تا شکوه و جلال کنونی آن، کم از سالیان دور نداشته باشد.

جاهای دیدنی درسدن، با معماری منحصربه فرد و تلفیقی از سبک های مدرن و تاریخی، گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند و موقعیت جغرافیایی خاص آن نیز جاذبه های طبیعی بسیاری را در حومه شهر پدید آورده است. در ادامه، می توانید از قاب تصویر و از طریق ویدیویی که خبرنگاران تدارک دیده است، به درسدن سفر کنید و از حال وهوای غریب اما پر از امید آن لذت ببرید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2144

به "تایم لپس یک روز در درسدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایم لپس یک روز در درسدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید