سعیدی: توقیف خانه پدری در راستای اجرای قانون اجرا شده است ، عدم رعایت رده بندی سنی در سینماهای کشور

به گزارش دیتاپد، عضو کمیسیون فرهنگی توقیف فیلم سینمایی خانه پدری در راستای اجرای قانون اجرا شده است، گفت: از سوی دیگر متاسفانه رده بندی سنی در سینماهای ایران رعایت نمی شود و هیچ نظارت دقیقی در این رابطه صورت نمی گیرد.

سعیدی: توقیف خانه پدری در راستای اجرای قانون اجرا شده است ، عدم رعایت رده بندی سنی در سینماهای کشور

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، با اشاره به توقیف فیلم سینمایی خانه پدری با دستور دادستانی، گفت: علی رغم اینکه عوامل فیلم سینمایی خانه پدری متعهد به حذف به برخی صحنه های این فیلم شده بودند اما متاسفانه این امر محقق نشد و دادسرای فرهنگ و رسانه با ورود به این موضوع دستور توقیف آن را صادر کرد.

وی با بیان اینکه توقیف این فیلم سینمایی در راستای اجرای قانون اجرا شده است، اضافه کرد: از سوی دیگر متاسفانه رده بندی سنی در سینماهای ایران رعایت نمی شود و هیچ نظارت دقیقی در این رابطه صورت نمی گیرد. به طور مثال هیچ ناظری در لحظه ورود به سینما از تماشاگران برای مشاهده سن واقعی آنها مدرک شناسایی مطالبه نمی کند و هیچ نظارت دقیقی به مفهوم واقعی انجام نمی شود.

سعیدی با تاکید براینکه ارگانی متولی صدور مجوز اکران باید بر نبود صحنه های غیراخلاقی در فیلم دقت لازم را داشته باشد، گفت: باتوجه به عدم نظارت دقیق برای افراد با رده بندی سنی مناسب برای مشاهده فیلم، ممکن است، پخش صحنه های غیراخلاقی برای نوجوانان در آینده اتفاقات و ناهنجاری های اخلاقی را در جامعه رقم بزند که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 542

به "سعیدی: توقیف خانه پدری در راستای اجرای قانون اجرا شده است ، عدم رعایت رده بندی سنی در سینماهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: توقیف خانه پدری در راستای اجرای قانون اجرا شده است ، عدم رعایت رده بندی سنی در سینماهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید