سال نو در تایلند چگونه است

به گزارش دیتاپد، سال نو در تایلند چه اتفاقی می‌افتد و سال نو در تایلند به چه صورت می‌گذرد، بنابراین شاید شما هم علاقه داشته باشید بدانید که آیا تایلند هم سال نوی خود را مثل بقیه کشورها برگزار می کند؟

سال نو در تایلند چگونه است

سال نو در تایلند، یک تعطیلات طولانی از روز 31 دسامبر تا 3 ژانویه می‌باشد و بیشتر مردم این کشور از این فرصت برای سفر به شهرهای دیگر آن و یا سفرهای خارج از کشور استفاده می کنند. برای افرادی هم که از خانه و خانواده شان دور هستند، این یک فرصت عالی است تا به خانه بروند و با خانوده خود دیدار کنند. این شادی حتی به مدارس این کشور هم کشیده می شود به طوری که در این اوقات مدارس تایلند، برای شاگردان جشن های زیادی برپا می‌کنند که در آن دیدن بازی‌ها و اجرای‌های نمایشی مانند تئاتر برای هر بچه ای لذت بخش است و به جز این، هدیه هایی هم بین بچه ها رد و بدل می شود و از طرف مدرسه هدیه های مختلفی به دانش آموزان داده می شود. علاوه بر مدارس، ادارات هم ترتیب مهمانی هایی را برای کارمندان خود می دهند، مهمانی هایی پر از غذاهای متنوع و هدایای مختلف.

دادن هدیه در تور تایلند، یک رسم پسندیده و ارزشمند و مهم است، البته دادن هدیده های مختلف در این کشور معانی مختلفی دارد، بنابراین اگر به این کشور سفر کردید و قصد دادن هدیه داشتید بهتر است است قبل از دادن آن، خوب فکر و تحقیق کنید.

علاوه بر مدارس، ادارات هم ترتیب مهمانی هایی را برای کارمندان خود می دهند، مهمانی هایی پر از غذاهای متنوع و هدایای مختلف. دادن هدیه در تایلند، یک رسم پسندیده و ارزشمند و مهم است، البته دادن هدیده های مختلف در این کشور معانی مختلفی دارد، بنابراین اگر به این کشور سفر کردید و قصد دادن هدیه داشتید بهتر است است، با دقت سوغاتی تور تایلند خود را انتخاب نمایید.

بین همه فستیوال‌های تایلند، بازی‌های جشن آب تایلند، بچه‌ها بیشتر طرفدار سونگ‌کران باشند و برای رسیدنش لحظه‌شماری کنند. آب‌ و سنت این جشن نمادی از پاک شدن و تمیزی برای سال جدید است و در روز قبل از سونگ‌کران هم تایلندی‌ها مشغول خانه‌تکانی می‌شوند. این فستیوال در همه شهرهای تایلند از بانکوک و پوکت گرفته تا پاتایا و چیانگ‌مای برگزار می‌شود.

واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نام‌گذاری آن حرکت خورشید در منطقه‌البروج است. این جشن هم‌زمان با شروع فصل باران است و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آن‌ها شسته و دور می‌کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است. در روز جشن اعضای خانواده دورهم جمع می‌شوند تا احترام خود را به بزرگ‌ترها با ریختن آب خوشبو بر روی دست‌های آن‌ها نشان دهند و در مقابل از دعای آن‌ها برای خوش بختی و سعادت برخوردار شوند.

انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 728

به "سال نو در تایلند چگونه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال نو در تایلند چگونه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید