روسیه: ساخت بیش از 95 درصد خط لوله جریان شمالی-2 سرانجام یافته است

به گزارش دیتاپد، معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به تثبیت نسبی بازار جهانی نفت، تأکید کرد که فرایند ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 بیش از 95 درصد تکمیل شده و به رغم اقدامات مخرب آمریکا به زودی به سرانجام خواهد رسید.

روسیه: ساخت بیش از 95 درصد خط لوله جریان شمالی-2 سرانجام یافته است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و مسئول سیاست انرژی روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که ساخت شاهراه اصلی خط لوله گاز جریان شمالی-2 در حال حاضر بیش از 95 درصد به سرانجام رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی شرح داد: خط لوله جریان شمالی-2 یک طرح کاملاً تجاری است که در وهله نخست توسط شرکت های خارجی علاقه مند به انتقال گاز از روسیه، در حال ساخت است. و شرکت گازپروم روسیه موسسه مشترکی بوجود آورده که به همراه شرکای اروپایی عملاً بیش از 95 درصد این پروه را تکمیل نموده است.

معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد که خط لوله جریان شمالی-2، به رغم اقدامات مخرب ایالات متحده که سعی دارد مانع از فرایند پیشرفت و به درازا کشیده شدن ساخت آن گردد، در نهایت و در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید. وی یادآور شد که تحقق این طرح بطظور کامل جوابگوی منافع و مطابق با قوانین اروپایی است و تمایلات رقابتی طرف آمریکایی تنها با هدف فروش گاز مایع آنها به کشورهای اروپایی است.

نوواک همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، پیش بینی کرد که قیمت متوسط نفت در سال 2021 بین 45 تا 60 دلار در ازای هر بشکه خواهد بود. معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد: ما طی ماه های اخیر شاهد نوسان کم قیمت نفت بودیم و این به منزله آن است که بازار دنیای متعادل شده و قیمت های کنونی، بدون تردید جوابگوی شرایط بازار است.

این مقام روس ابراز عقیده کرد که بازار انرژی تا حدودی ثبات پیدا نموده و کاهش تقاضای نفت در سال 2020 از 20 الی 25 درصد، در اواخر سال گذشته به 8 الی 9 درصد رسید و تثبیت بازار دنیای در ماه های بهار سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1643

به "روسیه: ساخت بیش از 95 درصد خط لوله جریان شمالی-2 سرانجام یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ساخت بیش از 95 درصد خط لوله جریان شمالی-2 سرانجام یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید