رودخانه ها لایروبی شوند، خسارت 200 میلیاردی سیل به مردم

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی شامگاه دوشنبه پس از سرانجام بازدید از نقاط سیل زده شهرستان رامسر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مهمترین برنامه استانداری مازندران پس از سیل اخیر ضایعاتی که بر اثر آب بردگی تاسیسات زیربنایی، راه ها و پل ها آسیب دیده را مرمت کنیم و دستگاه های اجرایی فعال شدند تا این کارها انجام گردد.

رودخانه ها لایروبی شوند، خسارت 200 میلیاردی سیل به مردم

وی با بیان اینکه مرمت ها صرفا به خاطر این است که زندگی عادی مردم به حالت اول خود برگردد توضیح داد: همزمان دستگاه های اجرایی مکلف هستند پیمانکاران و اکیپ های اجرایی را در محل پروژه ها بکار بگیرند و آغاز به بازسازی و نوسازی پل ها نموده و طرح ایمنی متناسب با مفروضات جدید که متاثر از این حجم سیل داشتیم ایجاد نمایند که بصورت موازی انجام خواهد شد.

اسلامی دغدغه مردم استان مازندران در هنگام سیل را لایروبی رودخانه ها و ایمن سازی سواحل و رودخانه ها عنوان نمود و گفت: در مناطقی که منازل مسکونی قرار گرفته است به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد طرح لایروبی با هماهنگی سازمان آب منطقه ای آغاز شده و با حجم گسترده تری جهت لایروبی و ایمن سازی اقدام گردد.

استاندار مازندران اضافه کرد: سیل اخیر 700 میلیارد تومان خسارت در استان مازندران وارد کرد و به هیئت دولت تقدیم شد و 500 میلیارد تومان خسارات زیربنایی و 200 میلیارد تومان خسارات مردم بوده که خسارات مردم در 2 بخش تامین و تصویب شد و حدود 35 میلیارد تومان بودجه در اختیار داریم تا کل خسارت دیدگان سیل اخیر را به صورت بلاعوض در اختیارشان قرار دهیم که با فرمهای بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی مطابق ضوابط و شرایط بستگی به میزان آسیب دیدگی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: تسهیلات ارزان قیمت با وام 4 درصد که مابعد التفاوت کار مزدش را دولت پرداخت میکند تا مردم با اخذ وام نسبت به بازسازی و نوسازی اقدام نمایند.

اسلامی با بیان اینکه جهت ساخت 500 واحد مسکونی از ستاد بحران کشور و هیات دولت مجوز گرفتیم گفت: افرادی که به باغ و منازل مسکونی شان در بستر رودخانه ها خسارت وارد شده جابجا و آزاد گردد.

وی خاطر نشان کرد: در 50 سال گذشته سیل اینچنینی نداشتیم و مردم کارکرد رودخانه را تجربه نکردند که امروزه رودخانه های مفقود شده شناسایی شد و وزارت نیرو باید مسیر تاریخی و اصلی آن را احیا کند تا مسیرها آزاد گردد.

اسلامی با بیان اینکه خسارت دیدگی مردم شیرود ریشه در مفقود شدن رودخانه ای بوده که وجود دارد و در طول سنوات گذشته مورد بهره برداری غیر از مسیر آب قرار گرفته بود که باید آزاد سازی انجام گردد توضیح داد: باید از فرصت سیل بتوانیم با حرکت جهادی با یاری مردم و نقش دستگاه های اجرایی و پیمانکاران محیط امن و ایمن برای زندگی مردم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 74

به "رودخانه ها لایروبی شوند، خسارت 200 میلیاردی سیل به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه ها لایروبی شوند، خسارت 200 میلیاردی سیل به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید