دکوراسیون داخلی حرفه ای، راهی برای یک تغییر چشم نواز و صحیح

به گزارش دیتاپد، دکوراسیون داخلی حرفه ای، می تواند یکی از راهکارهای ایجاد تنوع و تازگی در فضای شما باشد. اگر از فضای تکراری و کسل کننده خانه خود خسته شده اید و به خرید یک خانه نو یا نقل مکان فکر می کنید، ما یک پیشنهاد ساده تر داریم. می توانید با ترفندها و ایده هایی حرفه ای، یک تغییر زیبا و چشم نواز ایجاد کنید. در ادامه این ایده ها را توضیح خواهیم داد.

دکوراسیون داخلی حرفه ای، راهی برای یک تغییر چشم نواز و صحیح

ایده های حرفه ای برای طراحی داخلی منزل

طراحی حرفه ای و دقیق دکوراسیون داخلی، بدون شک از عهده یک دیزاینر و طراح حرفه ای بر می آید. بسیاری از افراد، زمانی که بدون یاری دیزاینر و به تنهایی اقدام به طراحی یک دکوراسیون نو منزل برای خود می نمایند، نتایج خوبی حاصل ننموده و در سرانجام تنها تعداد زیادی مبلمان و اکسسوری اضافی با رنگ های عمدتا بی ربط به خانه اضافه نموده اند. برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون داخلی حرفه ای و کم نقص داشته باشید، باید دست به انتخاب های حساب شده بزنید و ترفندهای ارائه شده در این مقاله را از قلم نیاندازید.

استفاده از متر را هرگز از یا نبرید! زیباترین دکوراسیون داخلی منزل به وسیله تطابق میان مقیاس مبلمان و وسایل با ابعاد فضا ساخته خواهد شد. نخستین اشتباه رایج در میان اغلب افراد، انتخاب چیزهایی با مقدار نامناسب است. مبل هایی که در اتاق جا نمی شوند، مبل هایی که از در ورودی داخل نمی آیند، میزهایی که خیلی کوچک هستند، میزهایی که خیلی بزرگ هستند و غیره.

یک کاناپه بزرگ در یک فضای کوچک چشم نواز نخواهد بود، همانطور که جایگاه های کوچک با پایه های بلند در یک فضای بزرگ اصلا به چشم نخواهد آمد. بنابراین پیش از آغاز هر کاری باید ابعاد و مقدار های مربوط به فضا های مورد نظر و بعلاوه ارتفاع آن ها را مقدار گیری کنید.

حالا وقت آن است که طرح کلی فضا و ایده هایی که دارید را بر روی یک نقشه فرضی پیاده کنید. می توانید این کار را به صورت متنی و یا به شکل یک نقاشی بر روی کاغذ انجام دهید. برای این کار شما باید بدانید که در پی چه دکوراسیونی هستید. به دکوراسیون داخلی منزل مدرن علاقه دارید یا دکوراسیون داخلی کلاسیک را ترجیح می دهید. فضای گرم و صمیمی را انتخاب می کنید یا رنگ های سرد و فضای رسمی را دوست دارید. مایلید دکوراسیون خانه های لوکس و تجملاتی را داشته باشید یا طرحی ساده و به دور از شلوغی.

در کنار همه این طرح ها و سبک های مختلف باید به این نکته هم بیندیشید که چه کسانی قرار است در این خانه زندگی نمایند. طبیعتا انتخاب ها برای یک زوج جوان و یا یک فرد تنها متمایز از گزینه های مناسب برای بچه ها و خانواده های چند نفره خواهد بود. بعلاوه سبک زندگی و عادات افراد ساکن در خانه نیز بسیار حائز اهمیت است. برای مثال اگر عادت به برگزاری مهمانی های دوره ای و خانوادگی دارید باید دکور مناسب آن را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید راحت تر سبک شخصی مورد علاقه خود را پیدا کنید، یکی از راه ها تماشا چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل است. در سایت ها و مجلات انواع مختلف آن را ببینید و بعد بسته به عواملی که در بالا اشاره شد، گزینه مناسبتان را انتخاب کنید. هنگامی که طرح کلی فضا را به دست آوردید، آغاز به آزمایش با قرار دادن مبلمان کنید و مطمئن شوید که رد پای هر قطعه متناسب با مقدار طراحی باشد.

برای طراحی یک دکوراسیون داخلی حرفه ای، توجه به راهرو یا سالن ورودی از آن جهت که اولین راستا ورود به هر خانه هستند، بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون پذیرایی بیشتر از آنکه تابع سلیقه شخصی شما باشد، بهتر است تابع سبک زندگی و افرادی که با شما در تعامل هستند، باشد.

زیرا اینجا محلی است که شما از مهمانان پذیرایی می کنید و ممکن است سبک شخصی و خاص شما خوشایند همه مهمانان نباشد. شاید قرار دادن یک کنسول یا کشو در راهروی ورودی در نظر شما درستی نباشد اما می توانند جای مناسبی برای قرار دادن وسایل مهمانان باشد تا فضای خانه پس از ورودشان دچار بی نظمی نگردد.

برای رنگ ها نیز باید در انتخاب تم دکوراسیون منزل خود دقت کافی به خرج دهید. اگر به رنگ های تیره و تند و نا متعارف علاقه مندید و از به کار بردن آن ها در دیوارها و سایر فضاهای بزرگ ترس دارید، بهتر است آن ها در ابعاد کوچکی مانند یک نوار باریک در لبه های دیوار، در چارچوب درها و پنجره ها یا رنگ تعدادی از کوسن ها و گلدان ها به کار ببرید. به طور کلی بهتر است پس زمینه ها و قطعات بزرگ با رنگ های خنثی و ملایم رنگ آمیزی شوند تا رنگ های تند و تیره بر روی آن ها جلوه بیشتری پیدا نمایند.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی حرفه ای، تا حد زیادی به سبک مورد علاقه بستگی دارد. در سبک های کلاسیک چیدمان متقارن بسیار کاربردی است و در سبک های مدرن، سادگی و مینیمالیستی بودن دکوراسیون. نوع کاربرد مبلمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. جایگاه های راحتی و استراحت باید کم ارتفاع بوده و ارتفاع برابر داشته باشند. در مقابل جایگاه های رسمی کلاسیک معمولا ارتفاع بیشتری دارند.

از قلم نیاندازید که هیچ مبل یا جایگاه اتاق نشیمن نباید جزیره ای برای خود باشد. وقتی مردم می نشینند، تقریبا همواره به مکانی برای قرار دادن نوشیدنی یا کتاب و بعلاوه نور برای مطالعه احتیاج دارند. بنابراین یک میز قهوه یا میز پذیرایی کوچک را در دسترس هر جایگاه قرار دهید. اما در حین این چیدمان باید به راستاهای پیاده روی نیز توجه کنید و راستا کافی برای راه رفت و آمد خالی بگذارید.

برای انتخاب فرش دو راه متفاوت وجود دارد که بسته به سلیقه و محیط می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. انتخاب یک فرش بزرگ که تقریبا تمام فضا را پر نموده و تنها بخش کمی از لبه را خالی می گذارد که معمولا در اتاق های کوچک کاربرد دارد.

استفاده از چند فرش مجزا برای جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر که عموما در پذیرایی های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با اندازه پوشش فرش در هر قسمت از قلم نیاندازید که فرش باید تا نیمه یا به طور کامل زیر مبلمان در لبه های آن کشیده گردد. یک فرش کوچک زیر میز قهوه که به پایه مبل ها و جایگاه ها نمی رسد مانند یک قایق گم شده در دریا به نظر می رسد.

منبع: اتاق
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2068

به "دکوراسیون داخلی حرفه ای، راهی برای یک تغییر چشم نواز و صحیح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی حرفه ای، راهی برای یک تغییر چشم نواز و صحیح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید