خسارت 5600 میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/کردستان معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی خسارت وارده ناشی از وقوع سرمازدگی در باغات و مزارع استان هستند اظهار داشت که در اثر وقوع سرمازدگی بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد ریال به باغات و مزارع استان خسارت وارد شده است.

خسارت 5600 میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیبدار ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خلیل فعله گری در اولین جلسه کارگروه آنالیز مالی بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد که در اثر افت شدید دما به دفعات متعدد طی فروردین ماه سالجاری و بر اساس برآوردهای اجرا شده، در اثر وقوع سرمازدگی بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد ریال به باغات و مزارع استان خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد که کاهش نزولات آسمانی طی سال زراعی جاری و توزیع زمانی و مکانی نامناسب بارش ها و ادامه این شرایط طی روزهای آینده موجبات وقوع خشکسالی و کاهش چشمگیر تولیدات بخش کشاورزی را رقم خواهد زد.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی کردستان توضیح داد که بیمه محصولات کشاورزی در چنین شرایطی از جمله راهکارهای موثر در تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک و بازسازی و بازتوانی مجدد عرصه های کشاورزی خواهد بود.

سلیمان حیدری، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد که صندوق بیمه در حال ارزیابی و پایش مزارع و باغات خسارت دیده از سرمازدگی و تحت پوشش بیمه در سطح استان است.

وی ادامه داد که پس از تشکیل پرونده و تایید خسارت وارده غرامت ها متناسب با نوع بیمه نامه مربوطه پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان ادامه داد که کلیه غرامت های سال زراعی 99-98 به حساب بیمه گذاران خسارت دیده واریز شده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه بیمه گری زراعت پاییزه و باغ در سال زراعی جاری به اتمام رسیده، یادآور شد که بیمه زراعت بهاره، دام، طیور و شیلات کماکان در حال اجرا است و کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه در شهرستانهای تابعه نسبت به بیمه نمودن واحد تولیدی خویش اقدام کنند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1726

به "خسارت 5600 میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 5600 میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید