آبگیری سد ورقه شهرستان چاراویماق جهت تامین آب اراضی پایاب سد

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق از آبگیری سد ورقه شهرستان چاراویماق با هدف تامین آب 220 هکتار از اراضی پایاب سد اطلاع داد.

آبگیری سد ورقه شهرستان چاراویماق جهت تامین آب اراضی پایاب سد

ناصر نوروزی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: سد خاکی ورقه در سال 64 با کوشش جهادگران جهاد سازندگی احداث و به بهره برداری رسید، این سد با ظرفیت مخزن یک میلیون مترمکعب و با منبع تامین آب از رودخانه شورجه چای با هدف تامین آب 220 هکتار از اراضی در پایاب این سد احداث شد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به خشکسالی ها و کمبود بارش ها و همچنین تخریب و فرسودگی کامل آب آور، سد مذکور به طور کامل خشک شده بود در سال 1397 با برنامه ریزی و پیشنهاد کارشناس مسئول آب و خاک جهادکشاورزی استان و با موافقت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق کانال آب آور سد ورقه با اعتباری نزدیک به 750 میلیون ریال بازسازی و بازسازی شد.

نوروزی اظهار کرد: اجرای این طرح نسبتاً کم هزینه و در عین حال حیاتی موجب شد پس از سال ها شاهد پرآبی سد ورقه باشیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق اضافه کرد: این کانال با اعتبارات دولتی از بخش مدیریت بحران بازسازی و بازسازی شده که در این راستا نیازمند نگهداری و لایروبی است که این امر همت و همکاری کشاورزان منطقه را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد اکنون که سد مذکور در حال لبریز شدن است، بایستی کشاورزان در اراضی پایاب سد نسبت به استفاده بهینه از آب اقدام نموده و لازم است مدیریت منابع آب شهرستان در مورد تشکیل تعاونی آب بران اقدام کند تا بهره برداران و کشاورزان منطقه از آب موجود بهره مند شوند. همچنین از امور آب شهرستان خواهشمندیم با توجه به حجم آب پشت سد نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و تابلوهای (شنا ممنوع) اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1185

به "آبگیری سد ورقه شهرستان چاراویماق جهت تامین آب اراضی پایاب سد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگیری سد ورقه شهرستان چاراویماق جهت تامین آب اراضی پایاب سد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید