خبر جدید از دارا دوم ، دارا دوم در شهریور به بورس نمی رسد ، اعلام شروط پذیره نویسی دومین صندوق ETF

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، عرضه دارا دوم با حواشی فراوانی همراه بوده و حدود یک هفته مانده به عرضه آن در بورس خبر لغو آن منتشر شده است، اما روز گذشته فلاحتیان، معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی ها در صندوق دارا دوم، آمادگی کامل دارد.

خبر جدید از دارا دوم ، دارا دوم در شهریور به بورس نمی رسد ، اعلام شروط پذیره نویسی دومین صندوق ETF

اما سازمان خصوصی سازی با رد آمادگی وزارت نفت گفت که دارا دوم در شهریور ماه عرضه نمی گردد.

حسن علائی، معاون سازمان خصوصی سازی در این خصوص به خبرنگاران گفت: اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه دارا دوم بی معنی است، اگر وزارت نفت آمادگی داشت که تا به الان شرکت را ثبت نموده بود. وزارت نفت چرا فرار به جلو می نماید؟

وی با اعلام این که عرضه دارا دوم در شهریور ماه انجام نمی گردد، اضافه کرد: وقتی شرکت ثبت نشده است چطور باید در شهریور ماه عرضه گردد؟ دستگاه تخصصی در عرضه دارا دوم وزارت نفت است و این وزارتخانه باید برود ابتدا شرکت ETF را ثبت و سپس اعلام پذیره نویسی کند، وقتی پذیره نویسی آن در بورس انجام شد سهام آن منتقل می گردد.

علائی بیان کرد: وزارت نفت باید از فروردین ماه برای ثبت شرکت اقدام می کرد و تا به الان که مرداد ماه است این کار را انجام نداده است.

قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه از جمله پالایش نفت تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) در نخستین روز های شهریور ماه عرضه گردد که طبق گفته معاون سازمان خصوصی سازی این عرضه انجام نمی گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1313

به "خبر جدید از دارا دوم ، دارا دوم در شهریور به بورس نمی رسد ، اعلام شروط پذیره نویسی دومین صندوق ETF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید از دارا دوم ، دارا دوم در شهریور به بورس نمی رسد ، اعلام شروط پذیره نویسی دومین صندوق ETF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید