خبرنگاران کاخ سفید خواهان توافق مسکو و ریاض برای کاهش فراوری نفت است

به گزارش دیتاپد، تهران-خبرنگاران- خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد دَن برویلت معاون وزیر انرژی آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با مدیران بخش صنعت این کشور گفته است، کاخ سفید با عربستان و روسیه درباره کاستن از فراوری نفت مذاکره نمی کند بلکه خواهان توافق دو طرف برای کاهش فراوری است.

خبرنگاران کاخ سفید خواهان توافق مسکو و ریاض برای کاهش فراوری نفت است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رویترز به نقل از منابع آگاه اضافه کرد: برویلت اندکی بعد از ملاقات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با مقام های اجرایی شرکت های عظیم نفتی در کاخ سفید در این تماس تلفنی با فراورینمایندگان مستقل و دیگر اعضای صنعت نفت تلفنی صحبت نموده است.

در ملاقات ترامپ با مقام های شرکت های نفتی درباره کاهش شدید قیمت نفت بر رونق فعالیت های تجاری آنها گفت و گو شد.

معاون وزیر انرژی آمریکا گفت، کاخ سفید روسیه و عربستان را تشویق می نماید به توافقی دست یابند و ترامپ درباره دستیابی به چنین توافقی در چند روز آینده خوشبین است.

تقاضای نفت در هفته های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و جنگ مسکو- ریاض بر سر قیمت نفت کاهش چشمگیری داشته است. کاهش تقاضا در کنار عرضه فراوان این محصول در نتیجه جنگ نفتی، به کاهش 54 درصدی در بهای معاملات آینده نفتی آمریکا در ماه مارس (اسفند- فروردین) منجر شد.

رویترز به نقل از منبع یاد شده نوشت: مقام های کاخ سفید همچنین به وزیران انرژی و خزانه داری آمریکا دستور داده اند راه هایی را برای تقویت فوری نقدینگی در بخش انرژی پیدا نمایند که می تواند شامل تسهیل مقررات بانکی برای اعطای اعتبار بیشتر برای شرکت های نفتی است.

منابع سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) گفته اند خواهان کاهش فراوری نفت آمریکا برای کنترل فراوری خود هستند. روسیه و دیگر کشورهای فراوری نماینده نفت فراوری این محصول را برای سه سال کاهش داده اند و این در حالیست که عرضه این محصول از سوی شرکت های نفتی آمریکا رکورد زده است و باعث شده آنها سهمی از بازار فروش نفت را به خود اختصاص دهند.

ترامپ پیشتر در توییتر خود نوشته بود: هم اینک با دوست خود محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که با رئیس جمهوری روسیه صحبت نموده است، گفت وگو کردم. انتظار دارم و امیدوارم که آنها فراوری نفت خود را حدودا تا سطح 10 میلیون بشکه در روز و احتمالا بیشتر کاهش می دهند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری تاس، گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با ولیعهد عربستان سعودی را تکذیب کرد.

مقام های آمریکایی کوشش می نمایند روسیه و عربستان را برای کاهش فراوری نفت به منظور افزایش بهای طلای سیاه متقاعد نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1058

به "خبرنگاران کاخ سفید خواهان توافق مسکو و ریاض برای کاهش فراوری نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاخ سفید خواهان توافق مسکو و ریاض برای کاهش فراوری نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید