خبرنگاران نماینده سبک: کرمان در هنر رزمی نینجوتسو پیشرو کشور است

به گزارش دیتاپد، کرمان - خبرنگاران - نماینده سبک نینجوتسو استان کرمان با بیان اینکه این استان به لحاظ فنی و قهرمانی یکی از استان های پرکارآمد و فعال ترین استان ها در سبک رزمی نینجوتسو قلمداد می گردد گفت: همچنین کرمان در برگزاری کلاس های آموزشی و از نظر فنی پیشرو در کشور است.

خبرنگاران نماینده سبک: کرمان در هنر رزمی نینجوتسو پیشرو کشور است

غلامحسین سلطانی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: دوره های آموزشی با جدیدترین روش های روز دنیا و حضور اساتید برجسته این سبک همچون دای شیهان فرجی و دیگر اساتید باتجربه در راستای ارتقای سطح کیفی دانش فنی هنرجوها و مربیان در استان کرمان برگزار می گردد و در این زمینه کرمان صندلی دوم کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به برنامه های این کمیته تا انتها سال 99 گفت: آزمون مربیگری عملی سبکی و کلاس های داوری به صورت مجازی در بهمن ماه و در اسفند آزمون دان فدراسیون را تا انتها سال جاری با توجه به محدودیت های ایجاد شده، داریم.

نماینده سبک نینجوتسو استان کرمان توضیح داد: برنامه های سال آینده نیز از جمله برگزاری مسابقات و آموزش ها به شرایط بیماری کرونا بستگی خواهد داشت.

وی گفت: طی آخرین دوره در سال 97 مسابقات هنرهای فردی قهرمانی کشور به میزبانی قم بود که نینجوتسو کارانی از استان کرمان در این رقابت ها حضور یافتند و رتبه سوم این رقابت ها را کسب کردند.

سلطانی نسب ادامه داد: به علت پاره ای مسائل و نداشتن آمادگی ورزشکاران مسابقات نین جوتسو در سال 98 برگزار نشد و سال جاری نیز با شیوع کرونا این رقابت ها تعطیل شده است.

وی اضافه نمود: هر ورزشکار و مربی توقع دارند که مسئولان حوزه ورزشی استان کرمان، آنان را ببینند و توجهات به شخص خاصی اختصاص داده نگردد و به گونه ای تمامی افرادی که برای حوزه ورزش کشور و استان وقت می گذرانند، دیده شوند و همین امر به موفقیت آنان یاری می نماید.

تاریخچه نینجوتسو در ایران و دنیا

وی اضافه نمود:نینجوتسو یک سبک رزمی ژاپنی با قدمت بیش از 900 سال است که آن را به عنوان کهن ترین هنر رزمی ژاپنی می توان شناخت که این زمان در تومارهای باستانی ثبت شده و حتی می توان وجود این ورزش را به پیش از آن نسبت داد.

نماینده سبک نینجوتسو استان کرمان گفت: استارت این سبک در ایران توسط استاد دای شیهان فرجی از سال 69 زده و این سبک پایه گذاری شد و اکنون به صورت فنی و حرفه ای در کشور کار می گردد.

وی یادآورشد: اساتید بسیار فنی و کارکشته ای اکنون در این رشته ورزشی ازجمله 13 مربی آقا و 10 مربی بانو در استان کرمان باشگاه دارند.

سلطانی نسب ابراز داشت: سبک نینجوتسو ورزشی فوق العاده مهیج و زیبا با تنوع تمرینی گسترده است و ورزشکاران و هنرجویان فعال در این سبک علاوه بر آموزش های جسمانی و رزمی، در حوزه روانی و روحانی نیز آموزش می بینند و یاد می گیرند که چگونه با ناملایمات و مسائلشان مقابله و مبارزه نمایند که به اصطلاح به آن هارمونی گفته می گردد.

آسیب 60 درصدی کرونا به هنر رزمی نینجوتسو کرمان

وی با اشاره به ارائه آموزش های رزمی نینجوتسو به رزمی کاران گفت: پیش از کرونا بیش از 200 تا 250 نفر هنرجوی آقا و 80 نفر بانو در شهرستان کرمان داشتیم که این آمار در استان بیش از 600 نفر آقایان و 400 بانوی فعال در این رشته ورزشی است.

نماینده سبک نینجوتسو استان کرمان تاکید نمود: پس از شیوع بیماری کرونا به علت تعطیلی و حساسیت خانواده ها 60 درصد ریزش ورزشکار داشتیم و در واقع این مشکل مربوط به همه ورزش ها می گردد لذا امیدواریم که شرایط کشور دوباره به دوران پیش از کرونا و روال عادی برگردد که جوانان ما به عرصه ورزش قهرمانی وارد شوند.

نین جوتسو یک هنر رزمی ژاپنی است که در لغت به معنای هنر پنهانی است و در آن استراتژی ها و تاکتیک های جنگ های نامتعارف و چریکی و روش های جاسوسی و پنهان کاری آموزش داده می گردد.

از برجسته ترین خصوصیات نین جوتسو این است که بدن و جسم را پایگاه فکر و اندیشه می داند و کالبد آدمی را آموزش می دهد تا با آن روح را بسازد. اصول اصلی و اجرای تکنیک ها احتیاج به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1591

به "خبرنگاران نماینده سبک: کرمان در هنر رزمی نینجوتسو پیشرو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده سبک: کرمان در هنر رزمی نینجوتسو پیشرو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید