حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه اقتصاد دیجیتال

به گزارش دیتاپد، حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه های فناوری محور اولویت دار ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دستور کار نهاده شد.

حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه اقتصاد دیجیتال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات چگونه برای تحصیل به استرالیا برویم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

عدد سرانجام نامه های مرتبط با صنعت ناچیز و کوچک است. این در حالی است که هر سال تعداد بالایی از سرانجام نامه های دانشجویی در کشور فراوری می گردد. این موضوع ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری را به صرافت انداخت تا از این اندوخته عظیم و ارزشمند علمی در کشور برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال کمک بگیرد.

هر یک از این سرانجام نامه های خاک گرفته و فراموش شده شاید بتواند گره ای هرچند کوچک از صنایع را باز کند.

بر اساس گزارشی ملی درصد تعداد سرانجام نامه های مرتبط با صنعت به تعداد کل سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی تا سال 94 به یک درصد هم نمی رسید اما پس از آن، این موضوع روندی افزایشی یافت و با یک جهش 3 درصدی به دو دهم رسید. البته این میزان هم در مقایسه با کل سرانجام نامه ها همچنان ناچیز است و نشان از آن دارد که همچنان با مشکل کاربردی بودن سرانجام نامه ها روبرو هستیم.

اگر راستا درستی برای بهره بردن از این ذخیره علمی که حاصل کوششی علمی و مبتنی بر پژوهش های دانشجویی است تعریف گردد، این منابع تخصصی می تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور داشته باشد.

براین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از روزهای آغازین فعالیت خود در کوشش بود تا از این ظرفیت علمی استفاده کند و با کاربردی کردن این سرانجام نامه ها، دانشجویان و دانشگاه ها را به صنعت متصل کند. اتصالی که منافع آن برای جامعه علمی، مردم و صنایع کشور است.

از این رو ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز، برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور در کوشش است تا سرانجام نامه های دانشجویی را به سمت تعریف موضوعاتی مرتبط با برطرف نیازهای فناورانه این صنعت سوق دهد. با این کار هم دانشجویان با این زیست بوم و خلاهای آن آشنا شده و هم صنعت اقتصاد دیجیتال از این دستاوردهای علمی منتفع می گردد.

این برنامه شامل حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه های فناوری محور اولویت دار ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می گردد.

قرار بر این است که با اجرای این برنامه، سرانجام نامه های دانشجویی در سطح تحصیلات تکمیلی به کمک صنعت اقتصاد دیجیتال بیایند و نیازهای فناورانه این حوزه را برطرف نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1242

به "حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه اقتصاد دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه اقتصاد دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید