حذف شرط 5 سال سابقه سکونت در وام ودیعه مسکن ، معرفی تاییدشدگان به بانک ها از نیمه مرداد ماه

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، در اطلاعیه وزارت راه وشهرسازی یکی از شروط دریافت وام یاری ودیعه مسکن مستاجران داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا است و پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن این وزارتخانه نیز اعلام نموده که متقاضیان باید سابقه سکونت در شهر موردتقاضا را به مدت پنج سال داشته باشند.

حذف شرط 5 سال سابقه سکونت در وام ودیعه مسکن ، معرفی تاییدشدگان به بانک ها از نیمه مرداد ماه

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاطی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

از سوی دیگر مسئولان وزارت راه یکی از گروه هایی که جزء جامعه هدف این طرح هستند را تازه ازدواج نموده ها اعلام نموده اند، اما ممکن است بعضی از زوج های جوان سابقه پنج سال سکونت را نداشته باشند.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه در تبادل نظر با خبرنگاران این موضوع را تکذیب کرد و گفت: داشتن سابقه پنج سال سکونت به اشتباه در اخبار درج شده است، این شرط برای خرید واحد مسکونی لحاظ می گردد.

آیا وام در اخیار مستاجران قرار می گیرد؟

تا پیش از شروع ثبت نام این طرح گفته شده بود که وام به حساب صاحب خانه واریز می گردد، اما اصلانی در ابتدای هفته جاری اعلام کرد که، تسهیلات یاری ودیعه مسکن حتما به مستاجران پرداخت می گردد. زیرا از نظر عقود بانکداری اسلامی این امکان وجود ندارد که وثیقه را از مستاجر دریافت نمایند و وام را به موجر بدهند.

اما محمودزاده در پاسخ به سوال بالا گفت: این موضوع در اختیار نظام بانکی است و ما دخالتی در آن نداریم، وزارت راه در این خصوص پیشنهادش را داده و قرار است بر اساس ضوابط بانکی کارهای کارشناسی بر روی آن انجام گردد و جزئیات کامل آن در ابتدای هفته آینده تعیین می گردد.

وی اضافه نمود: همچنین چندین بانک در این طرح برای پرداخت وام به متقاضیان حضور دارند اما هنوز تعیین نشده که سهمیه هر بانک چقدر است و قرار است تا خاتمه هفته اعلام گردد.

معاون وزیر راه همچنین با اشاره به این که زمان ثبت اجاره نامه باید پس از زمان تصویب طرح باشد، در مورد کسانی که پس از خاتمه زمان ثبت نام اجاره نامه خود را ثبت می نمایند گفت: فعلا براساس منابع و پیش بینی ها تا روز پنجشنبه هفته جاری نام نویسی انجام می گردد، پس از پالایش اطلاعات اگر ظرفیت اضافه ماند یا ظرفیت جدید ایجاد شد مجددا فرصت ثبت نام به متقاضیان داده می گردد.

محمودزاده در خاتمه درباره فرایند ثبت نام اعلام کرد: پس از آنالیز پیامک ها و تعیین شدن تاییدشدگان به آنها اعلام می کنیم که در سامانه وزارت راه ثبت اطلاعات نمایند، همچنین کوشش ما این است که بین روزهای 15 تا 20 مرداد ماه متقاضیانی که درخواستشان تایید شده است را به بانک ها معرفی کنیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1192

به "حذف شرط 5 سال سابقه سکونت در وام ودیعه مسکن ، معرفی تاییدشدگان به بانک ها از نیمه مرداد ماه" امتیاز دهید

2 کاربر به "حذف شرط 5 سال سابقه سکونت در وام ودیعه مسکن ، معرفی تاییدشدگان به بانک ها از نیمه مرداد ماه" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف شرط 5 سال سابقه سکونت در وام ودیعه مسکن ، معرفی تاییدشدگان به بانک ها از نیمه مرداد ماه"

1 دیدگاه

نرگس 26 شهریور 1399

سلام
من و همسرم 5 سال هست که ازدواج کردیم ولی هر یکی دو سال در شهری بودیم و یکجا ساکن نبودیم. ولی حالا به ثبات رسیدیم و قرار است در یک شهر ساکن شویم.

پاسخ به نرگس
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید