جزیره ایستر مدت مجاز حضور گردشگران را کاهش داد

به گزارش دیتاپد، برای حفاظت بیشتر از طبیعت جزیره ایستر و جاذبه های تاریخی آن، تصمیمات جدیدی در خصوص گردشگران گرفته شده است.

جزیره ایستر مدت مجاز حضور گردشگران را کاهش داد

طبیعت اسرارآمیز جزیره ایستر (Easter) که به آن راپا نویی (Rapa Nui) نیز می گویند، این جزیره دورافتاده را به یک مقصد رویایی برای جهانگردان مشتاق تبدیل نموده است. اما به منظور حفظ طبیعت و فرهنگ یکی از منحصربه فرد ترین نقاط دنیا، مسئولان این جزیره تصمیم گرفته اند تا تعداد جهانگردان و بعلاوه مدت زمانی که آن ها می توانند در جزیره اقامت داشته باشند را محدود نمایند.

جزیره ایستر به علت وجود مجسمه های زیادی که به صورت سرهای بدون بدن هستند معروفیت دنیای دارد. تعداد این مجسمه ها که موآی (Moai) نام دارند، در جزیره ایستر به حدود 900 عدد می رسد.

با این که جزیره ایستر در فاصله بیش از 3700 کیلومتری از کشور شیلی قرار گرفته است، ولی آمار جهانگردان آن رو به افزایش است. مسافران با یک پرواز پنج ساعته از شهر سانتیاگو، مرکز شیلی، خود را به این جزیره می رسانند.

برای مقابله با تاثیراتی که این افزایش جهانگرد می تواند روی حدود 8000 ساکن این جزیره زیبا داشته باشد، جهانگردان اکنون فقط می توانند به مدت 30 روز در این جزیره حضور داشته باشند، در حالی که این مقدار سابق بر این 90 روز بود.

پترو ادموندز (Petro Edmunds) شهردار جزیره در این باره چنین گفته است:

خارجی ها کنترل جزیره را در اختیار گرفته اند.

به نظر مسئولان، این افزایش جهانگرد بر تاریخ، فرهنگ قدیمی و غنی این جزیره تاثیر می گذارد. بعلاوه آن ها نگرانی هایی در خصوص محیط زیست جزیره ایستر نیز دارند، چرا که جهانگرد بیشتر به معنای زباله بیشتر است.

این محدودیت زمانی شامل تمام مسافران خارجی و بعلاوه آن از دسته از مردم شیلی که ساکن بومی این جزیره به حساب نمی آیند، می گردد. بعلاوه این محدودیت زمانی سی روزه برای اقامت جهانگردان از روز اول آگوست سال جاری به اجرا درآمده است.

علاوه بر این محدودیت دیگری برای مجموع تعداد جهانگردانی که می توانند در جزیره باشند نیز احتمالا به زودی اجرا خواهد شد. هر چند عدد دقیق برای این تعداد محدود ذکر نشده و باید تصمیم گیری گردد.

همه این اقدامات به منظور محافظت از جزیره ایستر و ساکنان آن انجام می گردد. البته شیلی در حال کار روی حفاظت از آب های این جزیره نیز هست. سال گذشته، یک منطقه حفاظت شده به بزرگی کشور فرانسه برای حفاظت از موجودات دریایی در اطراف جزیره ایستر ایجاد شد. این ناحیه با رای مردم ایستر در جریان یک رفراندوم، احداث شد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2120

به "جزیره ایستر مدت مجاز حضور گردشگران را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ایستر مدت مجاز حضور گردشگران را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید